T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Förvaring av lipo accar

Citat Ursprungligen postat av togi Visa inlägg
    Man bör vara lite försiktig med ammo-lådor också, det är inte självklart att det är en bra lösning speciellt om de sluter tätt:

Bra film. Blir att ta bort tätningen och ställa dem på ett par tegelstenar. Jag som trodde tätningen var bra

Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk

Forum-räv ragge1s avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    har mina i ammo-lådor och så har borrat några hål i dem och i metal / plåt skap , har aldrig full ladat accer i lägre tid hemma , ladar dem samma dag eller kväll innan jag skall ut å flyger , men man vet aldrig , när jag åker på semester så har mina ammo lådor i eldstad
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    | HD 500 Cell : vx1e | Atom 6HV : vbar NEO pro rescue | Goblin 700: vbar 5,3 pro |

Jag tog bara bort tätningen på en sida som är riktad ut från hyllan där inget lättantändligt finns. Det borde räcka för att minska explosionsrisken. Sedan satt jag ett par tegelstenar under för hettan. Hoppas slippa se om det räcker om olyckan är framme... men oavsett verkar det inte gå att undvika kraftiga rökskador

Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Har alla i otäta ammolådor som ovan, storageladdade, har koll på Ri och cellspänningar lite nu och då, laddar före flygning, storageladdar annars, slänger de dåliga, köper bättre märken, skyddade från sånt som kan falla på dem, allt i bastun som är det rum jag gärna renoverar om nåt skulle hända, brandvarnare, osv... Men sköter man ackarna så ska man nog klara sig rätt bra från problem. :-) Som med levande ljus, spisen, ugnen, dåliga elkopplingar i huset och annat eventuellt brandstartande jox som finns hemma.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •