T-Shirt Banner
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hopvikbar quad i size 450-500 ?

Användare
    Reg.datum
    Jun 2014

Hopvikbar quad i size 450-500 ?

Hejsan!

Jag försöker hitta en frame att bygga på.
    Då jag har utrymmesbrist så måste den gå att vika ihop vad det än må innebära för stabilitet etc.

Jag har hittat denna:
    http://www.droneshop.biz/media/catal...ravel-quad.jpg

Men enligt reviews på sidan så kommer den inte med en Pixhawk som utlovat utan någon snikvariant (inte ens en klon av Pixhawk utan något helt annat kort i light-utförande).
    Dessutom kommer den färdigbygd vilket är lite tråkigt

Jag är lite sent ute och har inte oändligt med semester så jag vill inte riskera beställa från Kinasidor och få grejjerna när semestern är över :P

Någon som känner till bra frames som går att köpa inom EU / SE ?

Jag vill kunna bygga en quad som kan få 20-25 minuters lufttid vilket känns svårt på mindre än 450 men då som sagt börjar de bli stora om inte armarna går att fälla in likt på bilden jag länkade ovan.

Mvh

Fick du köpt något?
    DJI Inspire 1 + Headplay HD, Futaba T10 CHG + ZMR250 Naza V2 GPS, Futaba T14SG + Wothcopter 410 och Wothcopter 360, Spektrum DX7 + ZMR250. Spektrum DX9 + Alien 655 Folding

20-25 min? Ska du flyga batterier? =)
    Köp en Mavic om du ska filma, den är ihopvikbar.
    Ihopvikbart = stjäl vikt = kortare flygtid, oftast.

Användare
    Reg.datum
    Jun 2014
    Värst vad det blev aktivitet här nu då :-)

Jag köpte faktiskt en sådan som länkats ovan fast pro-modellen.
    I slutändan fick jag en drönare åtminstone men specifikationer är tydligen inget som är viktigt i england.

Bakgrunden till köp av färdigt bygge är helt enkelt att jag bodde väldigt trångt och har en knatte i lägenheten.
    Så tiden då jag kunde bygga själv är på paus. Dessutom hade droneshop lovat leverans inom två veckor (vilket var en direkt lögn upptäckte jag senare) och beställa delar från kina skulle tagit fem eller fler veckor. Jag ville helt enkelt ha en leksak till sommaren och inte till hösten :-)

Jag skulle enligt specifikation ha fått ett gäng X4 motorer men fick Tarot 4006.
    De har lägre Kv så ska väll kanske vara bättre rent effektmässigt men de är också mycket billigare.

Jag fick en Pixhack istället för en Pixraptor som stod på hemsidan.

Grejjerna var kaputt när de kom fram då fraktbolaget gjort kaos med paketet så jag fick skicka tillbaka allting till england igen.
    Hela ramen hade helt enkelt knäckts i frakten (samt den plastic hard case(inte pelican case men liknande) som drönaren låg i) så de måste kört över paketet med en lastbil eller liknande.

När drönaren väl kom fram hel efter cirka tre månader från beställning så satt fortfarande fel komponenter på.
    Det var faktiskt precis samma komponenter från första drönaren som kommit tillbaka igen trots att jag påpekat för säljaren att jag anser dessa komponenter vara trasiga efter hur drönaren såg ut i första leveransen.

Nu fungerar visserligen allting som det ska men jag kan ju inte vara säker på hur mycket stryk kretskort o annat har tagit och om något skulle glappa vid kallt/varmt väder. Dåligt av säljaren att inte byta ut allt och ta tvisten med fraktbolaget anser jag.

I slutändan försökte jag dra i ett ärende hos paypal att drönaren inte uppfyllde varken specifikation eller var ny som angivet då han skickat upp samma skadade komponenter igen. Paypal är som de är och tyckte att en skadad drönare 3 månader för sent är inget att hänga läpp över och gav säljaren rätt.

De videor och bilder som jag spelat in och länkat i mitt ärende hade ingen tittat på så det förklarar väll hur noga de granskar ärenden.

I slutändan kan jag INTE rekommendera att köpa något alls ifrån Droneshop.biz.
    De har helt enkelt inte levererat vad jag beställde och svarar inte på mail.
    De levererade först efter 9 veckor istället för 2 som de lovat och då var drönaren skadad.
    Hade det varit ett svenskt företag skulle jag krävt återbetalning men vid det här laget skulle jag tappat runt 500kr pga valuta och jag trodde hela tiden att "nu har det gått så länge att det måste ju komma något den här veckan".

Dessutom en klar besvikelse att få drönaren som skulle vara min sommarleksak lagom till höstregnet börjat :-(

Undvik detta företag.

Nu blev det lite review av företaget men har du mer specifika frågor om drönaren ska jag försöka svara på dem också :-)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •