T-Shirt Banner
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hobbywing 160 Platinum V4 elf eller gov

Användare
    Reg.datum
    Mar 2013

Hobbywing 160 Platinum V4 elf eller gov

En snabb fråga, min första Hobbywing Platinum. Kör ni
    1) Helicopter (Elf Governor) är detta som kosmik mode 1 och 4 typ
    2) Helicopter (Store Governor) detta är som kontronik govstore eller vad det heter.

Tänkte jag vill köra på 1), men lite drygt om det skall ta 11s varje gång, samt throttel på över 45% i ca 11-15s med 0 pitch. hur gör ni som kör Hobbywing Platinum?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Citat Ursprungligen postat av HaEr Visa inlägg
    En snabb fråga, min första Hobbywing Platinum. Kör ni
    1) Helicopter (Elf Governor) är detta som kosmik mode 1 och 4 typ
    2) Helicopter (Store Governor) detta är som kontronik govstore eller vad det heter.

Tänkte jag vill köra på 1), men lite drygt om det skall ta 11s varje gång, samt throttel på över 45% i ca 11-15s med 0 pitch. hur gör ni som kör Hobbywing Platinum?
    Kör gov store på min HW50v3, funkar fint... kalibrera en gång sen tuta o köra (men inte med delvis laddad ack som på YGE)...

Alla mina ackar är av samma sort o lika gamla så det kanske funkar sämre om man har många olika sorter o ålder, kommer ju försöka hålla samma rotorvarv på ett slitet som på ett nytt.

Edit: Kan tillägga att planen var att köra spartan gov men den funkade lika bra som mina kontronik-reglage så jag har inte brytt mig att ändra.
    Senast redigerat av livan75 den 2017-06-29 klockan 08:07.
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2016
    Jag kör på Elf Gov, spoolar upp och flyger iväg!

/N

Användare
    Reg.datum
    Mar 2013

Hobbywing 160 Platinum V4 elf eller gov

Nicco, hur lång tid tar det att spola upp? Kör du 0 pitch och över 40% i ca 11s eller?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2016
    I elf mode behöver du inte göra det, hur lång tid det tar att spola upp beror på vad du ställt in in fartreglaget, jag har det på 12 sekunder tror jag, 15 är standard.

Om alla accar du har är samma är nog gov mode bättre (samma storlek, samma C rating, ungefär lika gamla), har du lite olika accar är elf bättre.

/N

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •