T-Shirt Banner
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ny blade mcp: MCP S

Ny blade mcp: MCP S

För kännedom:
    https://www.horizonhobby.com/product...-bnf-p-blh5180

Jag gissar att det är samma skillnad som mellan ncpx/s dvs SAFE mode och annars inte så mycket nytt. Men kanske får bli en som komplement till mina nanosar. Kanske liten kul fågel att flyga på kallvinden. Ej borstlös :/

Ny användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Verkar vara nästan identisk med gamla MCPx V2 förutom SAFE? T o m borstad motor men borstlös verkar vara optional.

Ny användare henke2s avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Jag gillade MCPx fast den behövde mer power. Jag ritade upp en egen ram till den som jag printade och kunde montera en borstlös motor. Men elektroniken orkade inte med riktigt. Kanske kunde man justerat gains via USB-dongeln men men....

Den nya är alltså också borstad fast med nya flight controllern. Den borstlösa, är det original eller får man mickla själv igen? Det blev ju lite sådär med konverter hit och dit för det skulle funka.

MCPx orkade ju bara flyga halva acken sen var den för trött.
    Fusion + Lambert Kolibri T50 - 600km/h 2017 Helt grym
    Goblin 500 sport Carbon - Spirit Pro - 6S setup - Jeti DS16 Helt grön

Jag vet inget mer om detta ännu. Men ser att det ska finnas ett upgraderingskit. Hur bra det funkar och hur pilligt låter jag vara osagt. Jag köper nog en lite senare och rapporterar!

Ny användare henke2s avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Tack,

Jag googlade massor och valde en K110 till slut. Dem verkar stabila, borstlösa och billiga. Man får ju tre helikoptrar och en sändare för vad en Blade 130S kostar. Jag börjar där iaf så får vi se om det blir en 130S eller MCPs senare.
    Fusion + Lambert Kolibri T50 - 600km/h 2017 Helt grym
    Goblin 500 sport Carbon - Spirit Pro - 6S setup - Jeti DS16 Helt grön

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •