T-Shirt Banner
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Autos

Aktiv användare Jannes avatar
    Reg.datum
    Apr 2013

Autos

Har tränat lite autorotationer idag, men kollar ni videon så hände det nåt på sista autorotationen, jag har ingen aning om vad som hände, den vobblade till av sig själv helt enkelt..var lite läskigt eftersom jag själv inte gjorde nåt, jag skulle göra en flare betydligt längre ner, nu gjorde den själv en betydligt högre upp, funderar lite på gainen i huvudet..kan den vara lite för låg? eller ideer nån?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    SAB Goblin 700 KSE Protos Max V2 T-rex 700 NITRO rattade av VBC

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    snygg auto

svårt att säga vad som händer, men det ser ut som du har slut rpm tidig i luften
    huvudbladet kanske behöver spänna lite till?
    X7F, X3 - MHS P500 - LOGO550sx
    HobbyWing - MKS Futaba KST <VControl * Gens Power >NeXt CGM* / Graupner Polaron 1400W, ISDT

Aktiv användare arves avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Nu kan jag inte VBC så bra men har du samma gain i alla bankar?
    Agile 5.5 Helicommand / TDR Helicommand / Logo 600SE Ikon
    Betrakta inte helin som leksak, utom när den crashar----> gör bekymren mindre!

Aktiv användare Jannes avatar
    Reg.datum
    Apr 2013
    Japp, har samma gain i alla banker, har tränat lite mer efteråt, och den har gjort sådär 1 gång till dock så var det mkt mindre vobbel denna gång, kunde fullfölja den gången.
    Vic, jag tyckte jag hade bra med varv där uppe, så det tror jag inte hade betydelse!
    Börjar fundera på om jag kanske hade maskinen lite väl mkt vågrätt så att det kan ha varit en vindpust som fick den att styra upp mer och ta luft och göra en liten flare automatiskt
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    SAB Goblin 700 KSE Protos Max V2 T-rex 700 NITRO rattade av VBC

Aktiv användare desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Svårt o se, men verkar typ som den får lite elevator input, som petar upp nosen lite, och därmed bromsar den upp och flaren kommer för tidigt och banan blir för hög.

Själv tycker jag att en hög gain (eller väldigt lite expo på cyclic) gör den känslig i en auto och med hög fart i inflygningen eller om det är byiga vindar kan det nästan bli lite vingligt och att den kan avvika från den tänkta banan. Så just nu upplever det bättre att göra auton med en lägre cyclic gain jämfört mot 3d banken. Kanske blir fel i nästa steg med inverterade piroflares, men det lär jag väl upptäcka den dagen isåfall..
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Aktiv användare desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Lånar tråden för lite inspiration.
    Nästa gång, dra ut bilmattan när du tränar autos...

OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •