T-Shirt Banner
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 36

Ämne: Beastx levla swash

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017

Beastx levla swash

Tjena. Håller på att bråka med min trex 470 som jag inte fått ordning på och kunnat flyga mer än hovring än.
    Gyrot är ett beastx plus.
    Problemet eller ett av dem är att helin drar åt höger.
    Jag har levlat swashpmattan vid 0 pitch /mittenläget. Där är allt i linje.drar jag ner pitchen så står höger servo för lågt i förhållande till de andra och när jag drar pitch uppåt fullt så står vänster servo för lågt istället, dvs swashen går snett hela vägen från - pitch upp till + pitch men i mitten centreras allt.

Kan jag någonstans levla swashen i högsta respektive lägsta läget i beastx ?

Ett annat problem är att jag måste flyga med ca 50% effekt för att inte få tailwag. Har sökt efter vibrationer men tycker att det känns som helin är ganska vibrationsfri

Aktiv användare Vmaxs avatar
    Reg.datum
    Mar 2016
    Du har inte kopplat in "ATTITUDECONTROL2 sektion 10 i Beast manualen. Deta är en slags rescue funktion. Har själv inte använt den på min 470. Men har rescue "Brain" på andra helikoptrar och då får jag de betende du förklarar när rescue råkar vara på kopplad.
    Jörgen Modig // Blade 180 CFX, Align Trex 450, Assault 450L, Trex 500 Pro DFC, KDS 550 Innova, LOGO 550 , Goblin 700, Spektrum DX9, Vbar

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av Vmax Visa inlägg
    Du har inte kopplat in "ATTITUDECONTROL2 sektion 10 i Beast manualen. Deta är en slags rescue funktion. Har själv inte använt den på min 470. Men har rescue "Brain" på andra helikoptrar och då får jag de betende du förklarar när rescue råkar vara på kopplad.
    Nej jag har inte den funktionet i gyrot eftersom jag inte köpt till "pro" uppgraderingen

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Är rotorbladen och tailbladen balanserade ?. Vibbar kan orsaka skumma fel i gyrona. Även för löst eller stummt satt gyro med för lös eller hård gyrotape leder in vibbar. Även hur man drar kablarna till gyrot påverkar om vibbar letar sig in.

sir kraschalot www.rubinrc.se
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av helge k Visa inlägg
    Är rotorbladen och tailbladen balanserade ?. Vibbar kan orsaka skumma fel i gyrona. Även för löst eller stummt satt gyro med för lös eller hård gyrotape leder in vibbar. Även hur man drar kablarna till gyrot påverkar om vibbar letar sig in.

sir kraschalot www.rubinrc.se
    Har tyvär ingel bladbalancerare . Det sitter helt nya alignblad på den. Kan bladen vara så i obalans att helin blir oflygbar ? . Vet att det kan va så med billiga kinablad. Har testat 2 olika uppsättningar både på tail och main. Hade först dragit kabelstrumpa över alla servokablar men tog sen bort de sissta 5-6 cm som är närmast gyrot för att det inte skulle bli så stumt. Har testat 1 samt 2 st 3m gyrotejp. Även skumgummi runt kablar osv. När jag varvar upp helin utan mainblad tycker jag att det är extremt lite vibrationer. Känner man på gyrot vid uppvarving känner man kanske väldigt små tendenser till vibration

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    som jag fatta din beskrivning så du har problem pitch travel inte rak.
    du behöver ställa in max och min pitch lever också
    ** X7FZX3LX2G380L550SXV2
    VBAR CONTROL TOUCH - NeXt CGM**

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2016
    Är det snabb eller långsam tailwag? Och 50% effekt, vad menar du med det? 50% på trottlekurvan eller 50% gain?

Har du 3 likadana servon?

Om det skiljer lite (typ en mm eller två) så spelar det ingen roll, det fixar gyrot när du flyger. Om det skiljer mycket typ 3-5mm så är det något som måste lösas.

/N

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Har Du Taranis till denna helin?
    I så fall börja med att ställa in KN1 till KN6 till + - 100, ingen subtrim.
    Tror att man kan trycka på Nollställ där, alla servoarmar i 90 grader och
    gå igenom alla inställningar i BeastX en gång till.

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av vic2007 Visa inlägg
    som jag fatta din beskrivning så du har problem pitch travel inte rak.
    du behöver ställa in max och min pitch lever också
    Ja precis. Jag undrar ju hur jag levlar swashen i max och min läge. Det finns ingen sån meny som jag kan hitta i beastx.

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av nicco Visa inlägg
    Är det snabb eller långsam tailwag? Och 50% effekt, vad menar du med det? 50% på trottlekurvan eller 50% gain?

Har du 3 likadana servon?

Om det skiljer lite (typ en mm eller två) så spelar det ingen roll, det fixar gyrot när du flyger. Om det skiljer mycket typ 3-5mm så är det något som måste lösas.

/N
    Jag har 3 lika servon. De som följde med i kitet, align hv servon. Det skiljer kanske 0.5 - 1 mm i max och min läge

Med 50% effekt menar jag rotorvarv (throttle)

När jag byter flightmode till 90 % throttle så blir det snabb tailwag. Sänker jag gainen till låg så försvinner det lite men tailen är hetsig/ ostabil

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •