T-Shirt Banner
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Bavarian Demon Axon

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011

Bavarian Demon Axon

Nån som flyger Bavarian Demon Axon som kan dela med sig av lite settings
    /U

Ny användare
    Reg.datum
    Aug 2017
    Jag är lite nyfiken på att byta till Bavarian Demon 3x. De verkar vara av superhög kvalité och prestanda, men det verkar som att inte så många flyger med dem. Det är svårt att hitta återförsäljare i europa trots att det är en europeisk tillverkare.
    Flyger idag med aligns Gpro men är övertygad om att det finns bättre grejer.

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014
    Citat Ursprungligen postat av Fido Visa inlägg
    Jag är lite nyfiken på att byta till Bavarian Demon 3x. De verkar vara av superhög kvalité och prestanda, men det verkar som att inte så många flyger med dem. Det är svårt att hitta återförsäljare i europa trots att det är en europeisk tillverkare.
    Flyger idag med aligns Gpro men är övertygad om att det finns bättre grejer.
    Jämfört med Gpro är nog det mesta bättre...
    Kolla in Brain 2 eller vBar som alla pratar gott om.

Ny användare
    Reg.datum
    Aug 2017
    Hmm, brain 2 eller vbar.. jag får kolla upp dem. Det som gjort att jag flugit med gpro är att den var lätt att ställa in och jag gillade möjligheten med både pc-gränssnitt och blåtand till mobilen som jag använt ute på fältet. Jag fastnade för bavarian för att de erbjuder samma möjligheter och även kvalitén.

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014
    Hmm, brain 2 eller vbar.. jag får kolla upp dem. Det som gjort att jag flugit med gpro är att den var lätt att ställa in och jag gillade möjligheten med både pc-gränssnitt och blåtand till mobilen som jag använt ute på fältet. Jag fastnade för bavarian för att de erbjuder samma möjligheter och även kvalitén.
    Du har samma med Brain, v2 har tom modeller med inbyggd blåtand.
    Hade en gPro några månader... brain är lika lätt att ställa in, finns en "wizard", typ 10 steg o sen e man klar.
    + du kan gå in i advanced o ställa in massa andra saker. Dock flyger brain mycket bättre och har mycket mer stöd för telemetri som funkar med de flesta esc o radio.

Men bäst är nog rescue, du binder det till en av dina switch på radion, så fort du känner att du har tappat kontroll så slår du till o den vänder på sig så att bladen är upp och går upp några meter så du kan sen flyga vidare utan krasch. Detta gör den på en halv sekund. Sist var jag nog 2m från marken upp o ner med full fart sidleds, hade ingen aning vad jag skulle göra där för att rädda den, slog till switch o allt var klart.

Bara det har nog sparat in kostnaden för brain flera gånger... redan vid första rescue så har du mer eller mindre sparat in pengarna för brain, speciellt på en 700 storlek.

Rätt säker på att vbar också har rescue, det kan du säkert se på deras hemsida. Dock är väl vBar gyrot bäst med en radio från samma tillverkare....

Men brain kan du ha andra radion o ändå få tillgång till att kunna tom ställa in allt genom radion. Men du måste ha lite bättre radio för just den biten, själv kör jag med Futaba o använder blåtand o mobilen.

Ny användare
    Reg.datum
    Aug 2017
    Intressant! Jag kör också med Futaba i dagsläget och lär nog fortsätta med det då jag alltid gillat deras sändare.
    Jag flyger 500 på acrobatnivå och en rescue-funktion hade nog gjort att man vågat tänja mer på gränserna så man kan utveckla sitt flygande mer än vad man våga idag.
    En fundering bara: är Ikon och Brain samma gyro? de ser identiska ut på de bilder jag sett. För mig så står det mellan Brain och Bavarian numera) Bavarian har visst också en rescuefunktion.

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014
    Intressant! Jag kör också med Futaba i dagsläget och lär nog fortsätta med det då jag alltid gillat deras sändare.
    Jag flyger 500 på acrobatnivå och en rescue-funktion hade nog gjort att man vågat tänja mer på gränserna så man kan utveckla sitt flygande mer än vad man våga idag.
    En fundering bara: är Ikon och Brain samma gyro? de ser identiska ut på de bilder jag sett. För mig så står det mellan Brain och Bavarian numera) Bavarian har visst också en rescuefunktion.
    Du har helt rätt, brain o ikon är samma, det är dock MSH Brain som gör enheten, Ikon "brandar" om dessa bara.
    Dock tror jag inte att Brain v2 finns som Ikon. Ska du köpa så köp 2an, helst med inbyggd blåtand.

När det gäller Futaba så kan du med sbus2 få telemetry i radion om du har de vanligaste ESC som tex Castle mm.
    Dock kan du inte ställa in allt genom radion som man kan med tex Jeti men som sagt så löser man det med blåtand + en mobil.

Tror dock deras app endast funkar med Andriod... kan ha fel. Har för mig att om man kör men de lite billigare externa blåtand modulen så funkar det endast med Andriod... men google om du har iPhone.

Aktiv användare
    Reg.datum
    May 2014
    Just det, 2an loggar även vibrationer för senare analys om nått spökar... otroligt användbart!

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Precis, Ikon är en version av brain som MSH tillverkar åt helidirect.com. Det enda som skiljer är färgen och loggan
    Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // Gaui X7 // Soxos 700 // Goblin Urukay
    VBar Control, Jeti DS16, Spektrum DX7 g2

Ny användare
    Reg.datum
    Aug 2017
    Fick tips om Bavarian Demon 3sx på Helidirect för 189dollar. det låter ju sjukt billigt med tanke på att den kostar 349euro på tillverkarens egna webshop. valutaomräknat med frakt tull och moms så borde det inte bli mer än ca 2300kr från Helidirect.com

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •