T-Shirt Banner
Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 43

Ämne: Ryckningar i tailen

Användare
    Reg.datum
    Jan 2013
    Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    Hur kollar man om krysset i paraplydreven är skevt ? Det främre paraplydrevet sitter ju i kullager, kanske kan vara dom som är dåliga ? Har ej bytt dem
    Just det nitro... glömde den lilla detaljen såklart det vibrerar . Vet ej i detalj hur 600n är uppbyggd men du måste få ut paraplyydreven för att kolla. Om krysset snurrar snett när du roterar det så är det inte centrerat dvs. fel skuret eller snarare dåligt formgjutet.

Skickat från min F5321 via Tapatalk

Användare
    Reg.datum
    Jan 2013
    Vad har du för FBL gyro eller kör du paddel huvud? Kan det vara vibrationerna som stör gyrot? Kolla att mekaniken i tailen går mjukt utan hack och krävande när du spolat upp också.

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Balanserade tailbladen nu och inser att jag måste glömt det innan jag monterade dem. Fick sätta nästan 2 cm eltejp på ena bladet för att få dem i balans. Kan detta lilla gjort det skumma beteendet ? Detta är sprillans nya align (dom vita) testade även mina gamla aligns updaterade som dock är en hel del skrapmärken på och dom var helt i balans hahah

Reg.datum
    May 2017
    Gav inga resultat. Fortsätter med andra ändringar

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av Dosen Visa inlägg
    Vad har du för FBL gyro eller kör du paddel huvud? Kan det vara vibrationerna som stör gyrot? Kolla att mekaniken i tailen går mjukt utan hack och krävande när du spolat upp också.

Beastx plus. Känner lite små vibrationer på gyrot när jag spolar upp men det har ju funkat med denna setup innan. Har satt en st 3m lapp under gyrot (den röda) läst att det ska funka

Inte omöjligt att det är motorn som stör gyrot med vibrationer.

Vad har du för gyrotape?
    Daniel Ekström

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av EKAN Visa inlägg
    Inte omöjligt att det är motorn som stör gyrot med vibrationer.

Vad har du för gyrotape?
    Ett lager 3m den röda. Har funkat med detta innan har kunnat köra med ganska hög gain. Finns det nån bättre tejp ? Provade även att spänna ett buntband med bränsleslang pådraget som jag sett nån tipsa om blev inte bättre av det heller. Servot verkar röra sig fint och tailen rör sig väldigt lätt mekaniskt. Kablarna sitter löst framme vid gyrot så det kan inte föra med sig vibrationer från dem. Nåt annat som kan blivit skevt vid krashen ? Har bytt mainshaft och lager, tailrotor och alla drev samt tailhub. Även bytt feathering shaft lager i bladhållare samt trycklagren. Kanske finns nån lösning för att minska vibrationerna ännu mer till gyrot ?

Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    Ett lager 3m den röda. Har funkat med detta innan har kunnat köra med ganska hög gain. Finns det nån bättre tejp ? Provade även att spänna ett buntband med bränsleslang pådraget som jag sett nån tipsa om blev inte bättre av det heller. Servot verkar röra sig fint och tailen rör sig väldigt lätt mekaniskt. Kablarna sitter löst framme vid gyrot så det kan inte föra med sig vibrationer från dem. Nåt annat som kan blivit skevt vid krashen ? Har bytt mainshaft och lager, tailrotor och alla drev samt tailhub. Även bytt feathering shaft lager i bladhållare samt trycklagren. Kanske finns nån lösning för att minska vibrationerna ännu mer till gyrot ?
    Nerstrappad geletape brukar råda bot på dom problemen. Se min byggtråd jag gjorde för några år sedan så ser du hur jag gjorde med gyrot:

http://www.helisweden.se/showthread.php?t=10213
    Daniel Ekström

Reg.datum
    May 2017
    Så jäkla irriterande när man inte vet vad felet e haha.

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av EKAN Visa inlägg
    Nerstrappad geletape brukar råda bot på dom problemen. Se min byggtråd jag gjorde för några år sedan så ser du hur jag gjorde med gyrot:

http://www.helisweden.se/showthread.php?t=10213
    Kollade tråden nu. Jag tror att 3m är geltejp ? Men min 3m är tunnare än den på bilden i länken i din tråd. Kanske skulle sätta dubbla 3m ? Spände du buntbandet hårt ? . Såg att du körde samma motor och pipa som jag har, hur upplevde du den combon ?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •