T-Shirt Banner
Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 43

Ämne: Ryckningar i tailen

Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    Kollade tråden nu. Jag tror att 3m är geltejp ? Men min 3m är tunnare än den på bilden i länken i din tråd. Kanske skulle sätta dubbla 3m ? Spände du buntbandet hårt ? . Såg att du körde samma motor och pipa som jag har, hur upplevde du den combon ?
    För att detta ska fungera så måste man ha just denna speciella gelétapen, och man måste strappa ner gyrot.
    Den jag hade kallades för zealtape och såldes av Readyheli i USA. Nu finns ju inte butiken längre och tror ingen annan sålde den tapen heller. Den var säkert 5 mm tjock.

Align har ju en likvärdig tape men jag vet inte hur den är:

http://shop.align.com.tw/product_inf...oducts_id=2637
    Daniel Ekström

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Har beställt aligns geltape , 2 st extra TT lager med hållare samt ett nytt paraplydrev ytrerligare 600 :- för att försöka få bukt med problemet. Börjar bli dyrt för en sån skitgrej. Funkar det inte sen kommer nästa steg bli att kolla på remkonvertering istället. Mycket billigare vid krash och känns som att rem är lättare att hålla vibrationsfritt
    Senast redigerat av Kråkan den 2017-08-07 klockan 07:39.

Användare
    Reg.datum
    Jan 2013
    Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    Har beställt aligns geltape , 2 st extra TT lager med hållare samt ett nytt paraplydrev ytrerligare 600 :- för att försöka få bukt med problemet. Börjar bli dyrt för en sån skitgrej. Funkar det inte sen kommer nästa steg bli att kolla på remkonvertering istället. Mycket billigare vid krash och känns som att rem är lättare att hålla vibrationsfritt
    Håller tummarna och inväntar med spänning resultatet....

Skickat från min F5321 via Tapatalk

Japp vi håller tummarna att det fungerar sen.
    Irriterande när man inte hittar felen.
    Daniel Ekström

Reg.datum
    May 2017
    Bra att ni håller tummarna då kommer de gå bra tror jag . Ska även testa att byta tailservo imorn

Reg.datum
    May 2017
    En liten update. Provade med aligns geltape idag den som e typ 4-5 mm. Spände ner den med 2 st buntband med soppaslang runt som jag läst på forum. Helin skakade så pass att gyrot helt stördes ut hehe. Som tur va funkade gasen så jag kunde abbryta försöket. Lossade TT och satte dit ett extra lager nu gick TT helt spiktrakt vid rotation. Tog loss främre umbrella drevet och tyckte det såg lite skevt ut i infästningen men jättesvårt att se. Bytte den iaf också. Ska prova imorn igen med den tunna 3m tejpen som jag använt innan
    Trex 600N DFC Trex 700N DFC
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Reg.datum
    May 2017
    Liten update igen. Sitter 2 st lagger nu på TT så nu går TT helt rakt vid rotation. Bytte tillbaka igen till 3m gyro tejp. Problemet kvarstår. Sänkte "rudder rate consistancy" i beastx till normal och nu blev det bättre. Skakningarna nästan borta på låg HS men rycker lite vid hög hs. Både main gear och det stora taildrevet snever en del upp och ned vid rotation men verkar som (efter lite googling) att det är normalt. Lossade huvet och upptäckte att det översta lagret i main bearing block är lite dåligt. Ska byte och prova. Ska försöka mäta upp hur pass rak main shaft är också även om den är ny
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Hade problem för länge sen med ett gyro för enbart tail.
    60 nitro Excell och ett gyro som inte alls gillade vibrationer.
    Det som fungerade bäst, var att lägga till en stålplatta lika stor som gyrot.
    Futaba skumtape, en mot chassie, platta, en tape till o gyrot.
    I den ordningen.
    Nu har jag en fena som vibrerar vid idle up 2!
    Nån som är fena på det?

Reg.datum
    May 2017
    Provade igen efter att jag bytt 2 lager till main shaft som började bli dåliga. Körde med 3m tejpen eftersom den funkat bra innan. Inga resultat. Känns nästan som jag bytt alting nu. Vet inte alls vad jag ska göra :/ . Kan kopplingsklockan eller nåt till kopplingen ha blivit skevt efter krash ? . Ingen som har några tips ?. Kan det bero på att dreven skevar lite upp och ned ? Och isåfall hur får man dem raka ?
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Japp, riv ut motorn, kolla backarna, sätt indikatorklocka på "svänghjulet" !

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •