T-Shirt Banner
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Problem med accar

Ny användare
    Reg.datum
    Feb 2012

Problem med accar

Jag har 2 accar som enligt laddaren är fulladdade Men när jag ska flyga så räcker dom ca40sek.När jag kopplar dom i laddaren så är dom fulladdade.Är dom kass eller kan det va nåt annat fel.
    Det är 8s accar till en Walkera QR X350 Premium

Aktiv användare Ken1s avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Blog Entries
    7
    Om du har tillgång till en multimeter, så kan du via den kolla ackarnas spänning. Bör ligga på 4.2volt/st om dem är fulla.
    Går bra om du även bara har en spänningsmätare du kopplar in direkt i balanskabeln på acket.

Annars kan det väl vara ditt fartreglage som krånglar (ESC) t.ex.
    //Team FlyingDucks
    ガラス労働

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2013
    Kan vara en cell som är trasig.
    Antal celler, storlek och fabrikat kan ge en finger visning, även fabrikat och modell på laddaren kan underlätta felsökning.
    / Jonas

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk

Ny användare
    Reg.datum
    Feb 2012
    Det är 8celler 3,979 4,01 3,99 3,99 3,99 3,99 3,97 3,99 det är sedan jag har provat att flyga då landar den efter ca 40 sek och larmar attdet är för lite kvar i accen Det är walkeras orginal acck När dom är nyladdade är dom på 4.2 med en liten variaton Laddaren är en Skyrc E8 100W balans laddare det är den som är med som orginal.Och det ar 2accka och dom beter sig precis lika//Tomas

Användare
    Reg.datum
    Jul 2015
    Prova ladda ur dom via laddaren å kolla hur spänningen på varje cell är då. kan vara så att den cell är dålig å tappar spänningen under belastning.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Du har två ackar, men använder bara en i sänder ??
    Då ligger felet i Walkeran, eftersom spänningen ser rätt ut i ackarna.
    Två dåliga ackar är ju ganska osannolikt, om inte Walkera skickat ren dynga!

Ny användare
    Reg.datum
    Feb 2012
    Tyvärr går det inte att laddaur med denna laddare och det är bara den som jag har som klarar 8S

Aktiv användare Jockebanans avatar
    Reg.datum
    Oct 2013
    Alporchinhos, Algarve .....................Portugal
    Iofs inte samma quad men jag hade en QRX350 (den första modellen) den ramlade ner efter en kort stund eftersom den tyckte att batteriet var slut, jag lödde en kabeln till avkännaren så att den trodde att batteriet var fullt hela tiden sen flög den som den skulle.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
    Mikado LOGO600SE VBar NEO, SAB Goblin500 VBar NEO, Lynx Heli OXY3-285 VBar NEO, Lumenier QAV210 CHARPU, Mikado VBC, Futaba T14SG, två Revo PL8-laddare och ett gäng flygplan
    Rubin RC min leverantör, suverän service.

Ny användare
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hur kan man lokalisera vart man ska löda kabkabeln//Tomas

Användare
    Reg.datum
    Mar 2017
    Kanske batterierna är slut? Hade några batterier som gick onormalt fort att ladda. Sen vid flygning funkade det inte alls. Ingen kapacitet kvar. Men om dina batterier visar 4 V efter flygning så verkar det nog inte vara det problemet.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •