T-Shirt Banner
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Neo

Aktiv användare Jannes avatar
    Reg.datum
    Apr 2013

Neo

Har köpt en begagnad neo för ett tag sedan, dock så är den helt oanvänd
    Skulle uppdatera den och registrera den med vbar Control manager häromdan, men får ingen kontakt med vbar Control manager.
    Gör som man ska, programmet startat i datorn usb inkopplad bootplug inkopplad och strömsätter neon, ljud kommer från datorn för kontakt med usb och neon blinkar vitt, men händer ingenting i vbar Control manager.
    Är det nåt jag missat?..har ju uppdaterat min andra neo på det sättet tidigare, och vbar radion får ju kontakt med datorn, känns som det är nåt galet med denna?
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    SAB Goblin 700 KSE Protos Max V2 T-rex 700 NITRO rattade av VBC

Aktiv användare Björn Hs avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Kanske är en dum fråga, men har du laddat ner keyfile och lagt i vbc mappen? Vet dock inte om man måste göra så med vbc-controllen..
    Urukay Carbon x 2 - Black Thunder T-Line - V-bar Neo - Futaba T18MZ - Futaba 275+276 SV - Kontronik Kosmik - Kontronik Pyro 750-50 - Telme - SAB-Lipo

Reg.datum
    Apr 2013
    Inga frågor är dumma
    Har inte laddat ner keyfile, var nog inte nåt jag gjorde med min andra neo heller vad jag kan minnas, ser att den finns att ladda ner, men är det inte en keyfile för min neo som redan är registrerad?
    Tycker det verkar konstigt eftersom keyfile verkar vara nåt man kan ladda ner först efter man har registerat och uppdaterat neon??
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reg.datum
    Sep 2011
    Haha.. Sant.. 😜 Jag flyger Neo men inte med vbc, jag måste ladda ner keyfile för att få kontakt mellan control manager och Neo. Har du ej gjort så tror jag att det är där problemet ligger.. Något slags säkerhets grej för "klonade" enheter har jag för mig

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
    Urukay Carbon x 2 - Black Thunder T-Line - V-bar Neo - Futaba T18MZ - Futaba 275+276 SV - Kontronik Kosmik - Kontronik Pyro 750-50 - Telme - SAB-Lipo

Reg.datum
    Apr 2013
    okej, jag gör ett försök med det!!
    Bara lite dumt att det inte är med som steg 1 i deras videor då..

Reg.datum
    Sep 2011
    Ja lite krångligt, men testa så får vi hoppas att det funkar.

Reg.datum
    Apr 2013
    Jag fattar inte alls, om man följer den där listan så måste jag ju registrera först och sen ladda ner keyfile, men eftersom jag inte får någon kontakt så kan jag ju inte registrera den, men jag har då iaf laddat ner keyfile och lagt in den i rätt mapp och jag får fortfarande ingen kontakt, men jag tror att den där keyfilen är för min gamla neo som redan finns registerad?

Och är inte keyfilen för att få kontakt i själva pc setup programmet?

Reg.datum
    Sep 2011
    Testa att ta bort din "gamla" keyfile ur mappen. Sätt i bothplug i Neo, starta upp control manager + Neo, får du kontakt där? Ladda ner ny keyfile, hämta o lägg den igen i mappen. Stäng av och starta setup programmet och strömsätt Neo. Funkar inte det så vet jag tyvärr ej vad felet kan vara.

Aktiv användare nydahl98s avatar
    Reg.datum
    Aug 2014
    Kör du windows 10? Det finns en bugg med win10 creator http://www.vstabi.info/en/node/2182

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
    Logo 550SX Logo 500

Reg.datum
    Apr 2013
    Jo windows 10 home, funkar dock ihop med vbar Control och uppdatering osv, kanske hade en annan version av windows då jag uppdaterade min andra neo sist.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •