T-Shirt Banner
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Governor slår ut all kontakt med radion

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017

Governor slår ut all kontakt med radion

Idag när jag äntligen fått min trex 600n att flyga bra igen (efter ca 3k i reservdelar) så gick den i backen igen. Flugit ca 10 tankar med 2 olika 2 raka kurvpr i mina idle lägen och allt har funkat bra. Bestämde mig för att aktivera governor funktionen i beastx, gick igenom hela menyn. Ställde in allt som governor vill veta. Lyfte heelin sen i med idle 1 sen idle 2. Med governoren i så höjdes gasen inte alls från idle 1 till idle2. Tänkte den va kanske seg på att gå igång eller nåt så hovrade ca 1-2 min. Då tappade helin all kontroll och gick ner i backen. Samma sak hände förra gången jag skulle aktivera governor men då trodde jag det var en kabel som hade lossnat men nu ser jag sambandet.

Servona på cyclic är savox sc1257tg och jag kör med Aligns BEC 2 in 1 med glödare. Kan det vara så att när jag går från en rak kurva till governor och servot börjar röra på sig så drar allting för mycket ström och skapar en glitch ? Jag har sett på nätet att andra kör samma setup och mina savox har samma eller likvärdig specc som aligns egna. Lite tråkigt att bara kunna köra en rak kurvo och inte kunna utnyttja motorn fullt ut. Känns som man snart bytt ut hela helikoptern bara för att få den att flyga och ändå går de åt skogen. Börjar bli väldigt dyrt
    /kråkan
    Trex 600N DFC Trex 700N DFC
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Var tar Du strömmen till govsensorn ??

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av NitroHybrid Visa inlägg
    Var tar Du strömmen till govsensorn ??
    Sensorn går ju till sensorporten på beastx
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    Sensorn går ju till sensorporten på beastx
    Hade Du kollat så sensorn fungerade? Det var inte så att den la på full gas och drog
    gasservot till stopp?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Aligns Bec är ju känd för att vara lite klen, men många får den att fungera.
    Dom har också haft kvalitetsproblem med strömbrytaren, men det var ju länge sen!

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av NitroHybrid Visa inlägg
    Hade Du kollat så sensorn fungerade? Det var inte så att den la på full gas och drog
    gasservot till stopp?
    Ja då den funkade. Gav blått ljus när magneten passerade till sensorn. Och det började inte ryka mer från pipan så jag tror inte gasen åkte upp nämnvärt. Kanske fick sensorn för lite ström av någon anledning ? . Drar en governor mycket ström ?
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    En sån här governor drar inte många mA. Sensorn tar några mA, sen är det program i
    processorn och det är knappt märkbart.
    Sen skall gasservot jobba och där är det normal servoförbrukning, såvida inte servot
    börjar slå fram, o tillbaka.
    Nu använder Du governoruttaget i gyrot för att driva sensorn, annars kan det vara
    farligt för CPUn i gyrot med för hög spänning på styrpulsen.

Reg.datum
    May 2017
    Kan man på något sätt mäta strömförbrukningen ? Vet inte riktigt hur jag ska gå vidare med detta
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Aktiv användare
    Reg.datum
    Sep 2013
    Nu spånar jag lite, men kan det vara så att när du slår till governorn så går throttelservot för långt så att det stoppas av mekaniken i förgasaren och drar en massa ström (binding)? Har du en felaktigt inställd motor/förgasarnål kan det ju vara så att den aldrig kommer upp i det varv som governorn vill och den försöker gasa förbi max så att säga.

Vad är det som styr glödaren? Kan det vara så att switchen du använder för att aktivera governorn också aktiverar glödaren och då drar det en massa ström från mottagaracken?

Har du en ok mottagarack?
    Mikado Logo 550 o Robbe Bell UH-1D

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Nu kan jag inte inställningarna i ditt gyro för gov.
    I V-Bar så kan man ställa hur långt servot skall gå, och då kan inte servot gå till ändstoppet och
    tömma acken.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •