T-Shirt Banner
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Rost ?

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017

Rost ?

Håller på att leta efter vad som orsakar vibrationer på min trex 600n . Idag tog jag bort bakplattan på motorn och fick se vad som ser ut som rost. Har bara kört igenom 10l med den sen ja köpte den i somras. Jag brukar alltid strypa slangen som går till förgasaren när jag flugit klart för att det inte ska finnas soppa i motorn. Är inte detta lite väl snabbt ? Jag menar rost efter 10 l och ett par månader. 20170905_200926.jpg
    Trex 600N DFC Trex 700N DFC
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Aktiv användare Ralles avatar
    Reg.datum
    Jan 2013
    Kör du i någon after run olja efter du flugit? Står dom en längre stund utan så börjar det rosta, metanolen drar åt sig "vatten" så soppa resterna i motorn blir fuktmagnet, därför bör man köra in lite olja efter å dra några varv med startern

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av Ralle Visa inlägg
    Kör du i någon after run olja efter du flugit? Står dom en längre stund utan så börjar det rosta, metanolen drar åt sig "vatten" så soppa resterna i motorn blir fuktmagnet, därför bör man köra in lite olja efter å dra några varv med startern

Ne brukar inte använda after run olja i men har några flaskor hemma som jag använder till 1/8 buggy. Det är lite trångt att komma åt på helin. Brukar strypa slangen för att motorn ska förbränna det som är inne i motorn. Men klar blir väl alltid lite lvar ändå. Dessa lager bör väl bytas ganska omgående då ?. Verkar va lite svårt med TT delar i sverige
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Reg.datum
    Jan 2013
    Jo de ska ju brinna ur om man stryper, jag brukar köra in det via soppaslangen.
    Jag hade nog bytt dom lagerna, ser lite tråkiga ut, öppnade bakstycket på 700an jag köpte, och det såg ut som på din bild, så det blir å byta på den med
    Kolla med kullagergrosisten om dom har till din motor, dom är snabba på att skicka

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av Ralle Visa inlägg
    Jo de ska ju brinna ur om man stryper, jag brukar köra in det via soppaslangen.
    Jag hade nog bytt dom lagerna, ser lite tråkiga ut, öppnade bakstycket på 700an jag köpte, och det såg ut som på din bild, så det blir å byta på den med
    Kolla med kullagergrosisten om dom har till din motor, dom är snabba på att skicka

Jasså har dom motorlager också. Då ska jag kolla med dom. Hur kör du in oljan där ? Via soppaslangen. Lossar du slangen vid tanken sen låter motorn suga in oljan ? Hehe
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Reg.datum
    Jan 2013
    Jag har köpt där till min os50 några gånger men vet inte hur det är med TT om det finns,
    Jag delar slangarna där jag fyller vid tankning, öppnar throttle fullt, sen tycker jag in via slangen, har en flaska med liten pip som passar i slangen, sen kör jag runt motorn några varv med starten.

Reg.datum
    May 2017
    Dom hade keramiska lager hos kullagergrossisten. Då slipper man ju rosten. Har annars ingen erfarenhet av keramiska lager. Håller dom bättre kanske ?
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Aktiv användare Rejsabjörns avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Keramiska lager brukar bara vara keramiska kulor, men kolla.
    Flyger WL toys 977, Tarot 450 DFC, T-Rex 500 DFC, T-Rex 550 DFC med Spektrum DX6

Reg.datum
    Jan 2013
    Ja dom jag köpt har det bara varit kulorna som varit keramiska, jag har bytt dom när jag haft isär motorn, mest för service, har inte kört slut några, så kan inte riktigt uttala mig om det

Reg.datum
    May 2017
    20170908_154031.jpg
    Man känner tydligt att bakre lagret är slut då det vibrerar lite när man drar runt det med fingret. Ska byta dom båda nu iaf. Kan detta varit orsaken till mina ganska starka vibrationer i helin ?
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •