T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Align 470

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av Stefack Visa inlägg
    Så då var 470in ihopsatt det var ju några trevliga timmar vid köksbordet.
    Vadför grej behöver jag till radiostyrningen? Har ju tänkt att använda min spektrum dx6.
    Sen blir det väl en del pill med att ställa in gyro o pitchvinklar. Ska man köpa sig en digital pitchvinkelmätare dom var ju inte så dyra.
    Den där beast grejen verkar ju vara lite spännande. Finns ju en manual på typ 87 sidor. Är det svårt att få till den?
    Vad menar du för grej till radiostyrningen ?. Var noga när du ställer in fbl gyrot. Kolla tex så att swashen och tailen rör sig som dom ska . Samma sak när man levlat swashplattan tror det är punkt "G" i setup menu, dvs 0 pitch vid midstick och servon och servoarmar centrerade, då blir det enklare att få resten att stämma. Har för mig att det finns en komplett guide på youtube.
    Trex 600N Redline 56H Redline Hiflow 3D, Beastx Plus, Goblin 500 Quantum 4115 Vbar
    Goblin 700 Quantum 4530, Vbar
    T-Rex 470LM Align supercombo Beastx Plus

Användare
    Reg.datum
    May 2017
    Är väl någon satelit jag behöver men vilken ska man ha.

Aktiv användare Vmaxs avatar
    Reg.datum
    Mar 2016
    Sök en spektrum satellit här på forumet det är många som byter till Vbar och har sådan liggande för en hyfsad peng.

Skickat från min E6653 via Tapatalk
    Jörgen Modig // Blade 180 CFX, Blade 230S , Align Trex 450, Assault 450L, Trex 500 Pro DFC, KDS 550 Innova, Spektrum DX9

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Så då var 470in ihopsatt det var ju några trevliga timmar vid köksbordet.
    Vadför grej behöver jag till radiostyrningen? Har ju tänkt att använda min spektrum dx6.
    Sen blir det väl en del pill med att ställa in gyro o pitchvinklar. Ska man köpa sig en digital pitchvinkelmätare dom var ju inte så dyra.
    Den där beast grejen verkar ju vara lite spännande. Finns ju en manual på typ 87 sidor. Är det svårt att få till den?
    Är det en MicroBeast Plus du har?
    I så fall så står det på sidorna 13-14 i manualen vilka alternativ du har.

I korthet:
    – Du kan ha en mottagare med (minst) 6 kanaler.
    – Du kan ha en satellit och en "satellite adapter".
    – Du kan ha en mottagare med det som BeastX kallar singel-line-möjlighet.

På sid 21 står det lite om "single-line"-alternativen.

Räckvidd och storlek på mottagaren varierar beroende på vad du väljer.

Många ser den digitala pitchmätaren som en nödvändighet, men det går att ställa in utan, t.ex. med en "enkel" bladvinkelmätare.
    Det viktiga är att mäta vinkeln i förhållande till rotoraxeln och inte mot underlaget. Jag har inte ställt in en 470L, men gissar att det underlättar att ställa helin så att rotoraxeln är exakt vertikal.

mvh/Bo
    Senast redigerat av nkma den 2017-09-24 klockan 21:57. Anledning: exakt...
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 550, 600 & 700. HK, Align & Logo. Mest sport & 450.

Användare
    Reg.datum
    May 2017
    Har efter lite pill o trix fått igång next simulatorn med rx2sim och en spektrum satelit. (Tänk om man kunde lära sig o läsa manualen innan)
    Har provat att flyga hovra lite med trex 450. Men jag fattar inte! Den är ju så hal o far fram o tillbaka. Sen finns ju något self leveling mode i simmen. Då kan man ju leka runt med den ganska bra. Finns det möjlighet att få till det likadant i min ennu inte helt färdiga 470?
    Har ju samma problem med min blade i stunt mode får ju ingen styr på den hur jag en försöker. Men med bladen selfleveling mode behäskar jag den redigt bra o kan flyga i cirklar åttor fram o bak mm. Har inga problem att howra i alla lägen. Ska det vara så svårt o varför vill man ha en helikopter som är så hal?

Aktiv användare Ken1s avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Blog Entries
    7
    Lite krasst kanske, men när du inte flyger med selfleveling mode, så flyger du på "riktigt". Japp, det kan vara lite vajsing i början. Jag har själv varit där för inte så många år sedan. Fast då fanns mig veterligen ingen selfleveling mode, och FBL enheter hade precis kommit ut.
    Ca 2012.. Men, när du väl fått fnurr på hur det fungerar, så kommer du få en AHA upplevelse och sen går det undan. Fortsätt öva i simulator, och flyg gärna 8r. Först med selfleveling, och sen utan. Eller bara utan för att försöka reda ut hur det hela hänger ihop.
    Men! det går utmärkt att tämja ner en helikopter. Lägg på expo på radion, sänk rotorvarvet och ha lägre pitch på bladen.. Kanske 7-8grader positiv och kanske noll i pitch vid negativ. Kommer gå fint serru! Lycka till!!
    //Team FlyingDucks
    ガラス労働

Aktiv användare Hunters avatar
    Reg.datum
    Aug 2013
    Har efter lite pill o trix fått igång next simulatorn med rx2sim och en spektrum satelit. (Tänk om man kunde lära sig o läsa manualen innan)
    Har provat att flyga hovra lite med trex 450. Men jag fattar inte! Den är ju så hal o far fram o tillbaka. Sen finns ju något self leveling mode i simmen. Då kan man ju leka runt med den ganska bra. Finns det möjlighet att få till det likadant i min ennu inte helt färdiga 470?
    Har ju samma problem med min blade i stunt mode får ju ingen styr på den hur jag en försöker. Men med bladen selfleveling mode behäskar jag den redigt bra o kan flyga i cirklar åttor fram o bak mm. Har inga problem att howra i alla lägen. Ska det vara så svårt o varför vill man ha en helikopter som är så hal?
    När jag flyger i sim så använder jag oftast en 700 modell fast jag själv har 450 helis för tycker det stämmer mer som verkligheten med en större heli i sim än vad man flyger på riktigt.
    Helikoptrar: Align 450L Dominator 6s, Blade mCPX BL.
    250 Quads: Blackout mini h, ZMR 250 3D.
    Radio: JR XG14E. Sim: neXt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •