T-Shirt Banner
Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 45 av 45

Ämne: Strömkablar från UBEC

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av nkma Visa inlägg
    Det är svårt att försöka ställa diagnos på distans, men en tanke som slår mig från incidenten du beskriver är denna.
    Alla kontakter är normalt förgyllda för att inte oxidera och för att ge bra kontakt. Antag att förgyllningen på några kontakter i gyrot brändes av vid incidenten som du beskrev. Då blir det dålig kontakt efter ett tag, när det blivit ärg eller oxid på kontakterna.
    Har du möjlighetet att testa med ett annat gyro? Att testa med ett Beastx vore logiskt, men om du har t.ex. en vbar eller liknande att testa med och problemet försvinner med ett annat gyro så kan man väl säga att saken är klar?

mvh/Bo
    Jag har en svart vbar. Men jag har aldrig ställt in en heli från grunden med vbar så vet inte om jag ska försöka ge mig på att göra det med en heli som någonting är fel på hehe. Men troligtvis är det ju gyrot de e fel på så jag kanske skulle försöka
    Trex 600N Redline 56H Redline Hiflow 3D, Beastx Plus, Goblin 500 Quantum 4115 Vbar
    Goblin 700 Quantum 4530, Vbar
    T-Rex 470LM Align supercombo Beastx Plus

Reg.datum
    May 2017
    Hur bra lirar den svarta vbar ihop med en 600 nitro, blir ju en del vibrationer i nitron? Tänkte om den eventuellt skulle kunna bli den permanenta fbl i min 600.
    Trex 600N Redline 56H Redline Hiflow 3D, Beastx Plus, Goblin 500 Quantum 4115 Vbar

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    Hur bra lirar den svarta vbar ihop med en 600 nitro, blir ju en del vibrationer i nitron? Tänkte om den eventuellt skulle kunna bli den permanenta fbl i min 600.
    Menar du VBar Standard (black) eller Mini VBar (black)?

Den svarta Mini VBar rekommenderas inte av två orsaker, som jag uppfattat det:
    1. Den tycker inte om nitrovibrationer. Gäller även "Mini VBar Blueline".
    2. Den har ett backplane som inte klarar den ström som servona i en så stor heli drar.

Så här uttrycker Mikado det:

http://www.vstabi.info/en/featurematrix

Om du menar VBar Standard (svart) så går det bra.

Steg ett, om du har en Standard VBar, är väl att koppla in den och se om den klarar spaktest på bänken, så att du är säker på vad som orsakar felet.

mvh/Bo

PS. Om att ställa in Vbar. Jag har ett par Neo och några äldre VBar. Jag tycker dom är riktigt enkla att ställa in, när man väl vant sig vid "tänket". En "hake" kanske är att man ska välja typ av servo i gyrot innan man kopplar in servot, speciellt tailservot.
    Senast redigerat av nkma den 2017-09-20 klockan 14:09. Anledning: PS.
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 550, 600 & 700. HK, Align & Logo. Mest sport & 450.

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av nkma Visa inlägg
    Menar du VBar Standard (black) eller Mini VBar (black)?

Den svarta Mini VBar rekommenderas inte av två orsaker, som jag uppfattat det:
    1. Den tycker inte om nitrovibrationer. Gäller även "Mini VBar Blueline".
    2. Den har ett backplane som inte klarar den ström som servona i en så stor heli drar.

Så här uttrycker Mikado det:

http://www.vstabi.info/en/featurematrix

Om du menar VBar Standard (svart) så går det bra.

Steg ett, om du har en Standard VBar, är väl att koppla in den och se om den klarar spaktest på bänken, så att du är säker på vad som orsakar felet.

mvh/Bo

PS. Om att ställa in Vbar. Jag har ett par Neo och några äldre VBar. Jag tycker dom är riktigt enkla att ställa in, när man väl vant sig vid "tänket". En "hake" kanske är att man ska välja typ av servo i gyrot innan man kopplar in servot, speciellt tailservot.
    Ok. Det är den vanliga svarta vbar standard. Kanske skulle prova med den då

Reg.datum
    May 2017
    Dags för uppdatering. Efter lite läsning (ganska mycket) på helifreak så sänkte jag frekvensen på swash ytterligare till 120hz. Tydligen gick vissa ner till 65 hz med savox servon. Nu kan jag inte återskapa problemet alls längre. Gjorde ett långt stresstest ca 2 min på coloective med throttleservot på full throw samtidigt och allt funkar bra. Swashservona lite smått ljumna men borde vara helt naturligt.

Kommer testa först att köra helin på backen utan bladen när jag ska prova governoren nästa gång. Förra gången blev throttleservot brännhett men verkar inte direkt ha tagit skada av det. Vad kan detta berott på ?. På throttle kan jag inte ställa in frekvens nånstans i beastx heller. Det får bli nästa problem hehe. Kommer köra med v kurva sålänge och betrakta helin som fungerande för tillfället . Passade på att lägga foam runt kablarna till gyrot samt mottagare, ser rätt fult ut men gör säkert någon nytta hehe20170911_205418.jpg20170921_191721.jpg20170921_192059.jpg

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •