T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: POLL: UBEC, med eller utan backup?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2016
    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Finns ju nån halv tumregel som säger usch för interna BEC eftersom de kan ge lite svajjig utspänning och att det är UBEC som är bäst... men det beror förstås helt på tillverkare och mycket annat. Jag pysslar dock mer med UAV än RC-helis och där är det känsligare.
    Det där tror jag är en gammal myt som inte gäller längre. Dagens BEC är så mycket bättre än det som fanns för 10-15 år sedan. Och för 10-15 år sedan körde jag utan backup, hade dock bara Jive på den tiden.

Idag kör jag med HW och har ingen backup på protosen och kör med backup på urukayen mest för att den är så dyr att reparera. Igen backup på Logo 550.

/N

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Citat Ursprungligen postat av David Visa inlägg

...och ja varför heter det förresten brownout ? För det lär väl inte syfta till pilotens "magkänsla" när det händer, även om det är ganska beskrivande
    Ha Ha dubbel brownout. Först helin sedan piloten.

sir kraschalot www.rubinrc.se
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Citat Ursprungligen postat av nicco Visa inlägg
    Det där tror jag är en gammal myt som inte gäller längre. Dagens BEC är så mycket bättre än det som fanns för 10-15 år sedan. Och för 10-15 år sedan körde jag utan backup, hade dock bara Jive på den tiden.
    Kan nog säkert stämma det. Tycker det är senaste åren som det nämnts, men det kan ju ha vart av ett gäng stofiler. :-D Fanns väl knappt BECs, ESCs och UBECs för 10-15 år sedan. För 10 år sedan flög alla metanol på vårt fält, el var inte ens på kartan då, nåt depronflyg kanske...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •