T-Shirt Banner
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: acc logo 700xx

Aktiv användare henke2s avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Citat Ursprungligen postat av helge k Visa inlägg
    tror att Muraren är inne på nåt. så hög Ir 2.xx skall man inte ha på en fräch acce. värmeutvecklingen i den kan Bo räkna fram
    då stämmer i allafall värdena mellan förbrukad mah och laddad mah tillbaks, så accen har tappat sig och kanske endast levererar som en 4000mah acc 20c i stället för 5000mah 45c
    Då ligger problemet hos GensAce och inte mig eftersom acken blivit lika varm från första flygningen.

Tackar för er hjälp så långt!
    Fusion + Lambert Kolibri T50 - 600km/h 2017 Helt grym
    Goblin 500 sport Carbon - Spirit Pro - 6S setup - Jeti DS16 Helt grön

Aktiv användare mickemurares avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Vilken otur du verkar ha haft, själv har jag förbrukat 26 st gens accar hittills med gott resultat.
    Det är en bra lågpris acc tycker jag.
    Pitch or Die
    Team Rubin RC

Reg.datum
    Jan 2012
    Citat Ursprungligen postat av mickemurare Visa inlägg
    Vilken otur du verkar ha haft, själv har jag förbrukat 26 st gens accar hittills med gott resultat.
    Det är en bra lågpris acc tycker jag.
    Har resterna av en likadan acke till som jag kan mäta iR på. Den betedde sig likadant nämligen. Kan ju vara batchfel även hos GensAce. Körde mycket Hyperion G3 förr, så jäkla bra! Sen helt plötsligt så blåste alla nya celler upp sig.

Vad finns det som är dokumenterat BÄST idag med avseende helikopter?

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Har resterna av en likadan acke till som jag kan mäta iR på. Den betedde sig likadant nämligen. Kan ju vara batchfel även hos GensAce. Körde mycket Hyperion G3 förr, så jäkla bra! Sen helt plötsligt så blåste alla nya celler upp sig.

Vad finns det som är dokumenterat BÄST idag med avseende helikopter?
    dokumenterad och testad, http://www.rchelination.com/optipowe...ies-batteries/

Även Thunderpower är väl dom batterierna som fått mycket goda recentioner på forum
    tror även Rc helination gjorde ett låntidstest där Thunderpower klarade sig bäst.
    Senast redigerat av helge k den 2017-09-22 klockan 09:45.
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Aktiv användare Jannes avatar
    Reg.datum
    Apr 2013
    Dem äldsta batterierna jag har är thunderpower, även mest cykler på dem, levererar ännu mkt bra och hyffsat låg ir..köpte även ett gäng turnigy nanotech i samma veva, alla dem är pensionerade nu, har även gensace och dem är jag mkt nöjd med, dock är dem inte lika gamla och har lika många cykler som thunder Power, så när jag köpte nya accar nu så föll valet på thunderpower 6s5000 long version, riktigt fint med long version om man kör 700 klass..med undantag för vissa modeller med konstigt accmontage
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    SAB Goblin 700 KSE Protos Max V2 T-rex 700 NITRO rattade av VBC

Reg.datum
    Jan 2012
    Jag kan absolut tänka mig köpa en Thunder power när Gens Ace ger upp. Den var förövrigt 40grader efter en hyfsat lugn flygning idag. säg 45grader efter den flygningen jag visade grafen på.

Det känns som att man är 600år gammal när man tänker tillbaka hehe. Jag har kört Thunder power sedan innan dem ens fanns 2003. 2005 var jag över i USA och träffade Charlie som var ägare då. Nu vet jag inte längre. Helt ortoligt, då körde vi 10S3P 6000mAh ackar utan balansering. Dem blev inte varma och var stämplade 6C. Dem gjorde en ny cell som inte funkade alls lika bra så de äldre kom tillbaka med kraftigare metallbleck och stämplade 8.5C. Kallades Pro lite. Helt otroliga celler. Sen har dem blivit bättre i bemärkelsen kunna leverera ström, men fasen vet hur kvaliteten har hängt med generellt. Förr gav dem vad dem lovade, idag får man uppenbart vara nöjd om man når till 1/3 haha.

Senast redigerat av henke2 den 2017-09-22 klockan 21:12.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2016
    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg

Här har du dragit ur 4206 enligt mätaren och laddar i nästan 4300mAh. Det är bara 14% kvar, sen är accarna inte alltid exakt 5000, pga produktvariationer. Några är säkert lite mer och några är lite mindre. Här låter det som du drar ur lite för mycket, samt att accen inte är 5000, utan kanske 4800. Prova att stänga av vid 3500 och se vad spänningen är då.

/N

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2016
    Citat Ursprungligen postat av mickemurare Visa inlägg
    Oj dom är slitna eller för hårt körda, alldeles för hög inre resistant.
    Normalt är 0,8 - 1,0 på mina, när dom kommer över 2,0 så har jag säkert runt 200 cykler.
    Vad har du för C värde på dina accar? På mina gen-ace 60C 6S 3700 hade jag säkert 1.6mOhm när jag fick dem.

Är de verkligen slitna när de har över 2? Jag ett antal olika accar som visserligen har några cykler, men inte mer än 100, som är över 2 som funkar hur bra som helst! Jag har dock mest 25c eller 30C accar då jag inte pressar dem så mycket. Max A är under 100...

/N

Reg.datum
    Jan 2012
    Citat Ursprungligen postat av nicco Visa inlägg
    Här har du dragit ur 4206 enligt mätaren och laddar i nästan 4300mAh. Det är bara 14% kvar, sen är accarna inte alltid exakt 5000, pga produktvariationer. Några är säkert lite mer och några är lite mindre. Här låter det som du drar ur lite för mycket, samt att accen inte är 5000, utan kanske 4800. Prova att stänga av vid 3500 och se vad spänningen är då.

/N
    Samtidigt så håller acken emot bra, nästan inget dropp alls från olastat till 100A. Det är spänningsfallet där som jag brukar sikta på när man avgör om acken är för urladdad eller ej.

Förr var det inte ovanligt med ner till 2.5volt under last och 3.0 volt olastat utan problem (utan balansering ens). Här en 10S 6000mAh som på den tiden höll emot extremt bra. Inga värmeproblem. ....och det har jag kanske inte idag eller, 45grader är kanske okej?! bara varmare än jag normalt är van vid.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •