T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: T-Rex 550 till FBL

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av NitroHybrid Visa inlägg
    "PS. Jag ser nu att gyrot som ingår i AGNKX021002-kitet är Aligns 3G. Historiskt intressant? "

Det var kanske den för klena ESCn som gav 3G så dåligt rykte?
    Kanske lite av en kombination? Det har sagts om 3G att den jobbade på ett sätt som fick servona att dra mycket ström, men jag vet inte om uppgiften är bekräftad. Personligen är jag lite tveksam till idén att styra en FBL-heli från en radio som är inställd som om helin har flybar. Jag tror att Aligns tanke från början var att göra FBL-konvertering enkel. Ett par år efter Align lanserade 3G-gyrot (760) så var dom flesta helisar FBL så då var inte efterfrågan på FBL-konvertering så stor längre.

mvh/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Nu har jag bytt rotorhuvudet och ett par stötstänger upp till bladhållarna.
    Där kom första överraskningen; kulorna är numera 5mm o inte 4,8!
    Då passar så klart inte linken på squashplattan för där sitter 4,8mm kulor.
    Fick leta rätt på ett par andra linkar, men dom var givetvis gjorda för 2mm stång.
    Nya stången är 2,5mm, så fick hjälpa till lite grann med en 2,5mm gängtapp.

Nästa överraskning; servoarmarna för långa, så där kom några servoarmar från Mikado väl till pass.
    Nu är även gyrot rätt inställt med hjälp av Vstabi programmet, hoppas jag.
    Till detta använde jag ett 4,8V 1.2Ah NiCa batteri. Fick ladda om acken en gång,
    för det går tydligen åt mycket ström att driva Align610 o ett stjärtservo o gyro o rx.
    Tredje överraskningen; servo 1 (det bakre cyklikservot) tog emot vid full pitch o dykroder!
    Morakniv o fil löste det problemet.
    Då är det bara en annan ESC som krävs för nymaiden!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •