T-Shirt Banner
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Inställningsfråga

Aktiv användare Rejsabjörns avatar
    Reg.datum
    Sep 2015

Inställningsfråga

Min Trex 500 flyger fint och lugnt och är inställd så på ganska lågt varv (har ingen exakt koll).

När jag pitchar fullt så går den stadigt och fint uppåt (snälla vinklar). När släpper tillbaka pitch och sänker höjden börjar tailen vifta ca 2-3cm och slutar inte fören jag flyger iväg lite lugnt i en sväng. Annars är den stabil och fin för min gubbflygning.

Några förslag? Tror inte det är mekaniskt.
    Flyger WL toys 977, Tarot 450 DFC, T-Rex 500 DFC, T-Rex 550 DFC med Spektrum DX6

Användare Hugsters avatar
    Reg.datum
    Apr 2017
    Hej, har du kollat om tailen går trögt? Om du tar av länkarmen till tailen och sedan kollar om den går trögt eller löst.

Reg.datum
    Sep 2015
    Den går extremt lätt, har gått igenom det.
    Flyger WL toys 977, Tarot 450 DFC, T-Rex 500 DFC, T-Rex 550 DFC med Spektrum DX6

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Som Hugster säger, kolla om tailen inklusive pushrod från servot löper ultralätt, brukar resultera i vaggning.

Om det löper finfint, vad har du för gyro, och kan du justera P eller I gain på det? Om du har ett lågt varv mot vad tailens ratio egentligen är anpassad för så kanske du behöver justera behöver kombinationen P och I gain så de har rätt fördelning, lågt varv gör livet tufft för tailen..

P gain avgör hur fort tailen kommer tillbaka till sin setpoint.
    I gain avgör hur hårt tailen ska hålla sig kvar vid sin setpoint.

Så tex för hög I gain gör tailen alldeles för ivrig och hela tiden passerar sin setpoint och därmed vänder tillbaka när du inte belastar bladen. Då får du en vaggning fram och tillbaka under hovring som kanske inte syns under flight.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Reg.datum
    Sep 2015
    Jag la in det under Vbar ;-).
    Det löper väldigt lätt har haft i sär och kollat samt provat att smort med olika medel så det inte är ett sånt problem.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •