T-Shirt Banner
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Fusion hawk 120A

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017

Fusion hawk 120A

Tjoho. Ska sätta i en fusion hawk 120 a i min goblin 700. Satt en likadan i när jag köpte den men den gick sönder. Nåt speciellt man bör tänka på eller är det bara standardsetup som gäller ? Behöver jag programeringsdosa ? Kommer köra governor i vbar.
    Trex 600N Redline 56H Redline Hiflow 3D, Beastx Plus, Goblin 500 Quantum 4115 Vbar
    Goblin 700 Quantum 4530, Vbar
    T-Rex 470LM Align supercombo Beastx Plus

Reg.datum
    May 2017
    Ingen som gjort dehär innan ? Följer man manualen funkar inget alls. Kommer inte i i programmeringsläget. När man startar med fullgas ska man kunna ställa in throttle position full och stop. När jag startar på fullgas piper den, sen efter ca 10 sek börjar motorn snurra. Stop läget har jag vid ca 80% gas. Jag vet att det inte är några fel på inställningarna i radion eftersom det är samma inställningar som på den gamla esc. Går det inte programmera den utan en programmeringsdosa ? . Jäkla surt att inte kunna flyga nu når de e väder :/
    Trex 600N Redline 56H Redline Hiflow 3D, Beastx Plus, Goblin 500 Quantum 4115 Vbar

Aktiv användare NickeLs avatar
    Reg.datum
    Mar 2013
    har ett Fusion Hawk 120A och det använder jag progdosa för att programmera. för mig har det funkat att använda Roxxy's progdosa. programmera utan dosan är nästintill omöjligt och man kan endast ställa basic grejer. men vill man åt timing etc så krävs dosan.

denna progdosa använder jag. https://www.reisenauer.de/artikeldetails.php5?aid=1185

annars finns ju Hawks egna progdosa att köpa på ebay för samma peng
    http://www.ebay.co.uk/itm/Fusion-Haw...AAAOSwLmZZt7iY
    //Nicke
    Senast redigerat av NickeL den 2017-10-15 klockan 14:53.
    Raptor E700, Nex E8 samt en hel dröse med flygplan

Reg.datum
    May 2017
    Jag behöver bara kunna ställa in basic grejerna. Känns så onödigt att man ska behöva köpa en dosa som man använder en gång bara :/

Aktiv användare NickeLs avatar
    Reg.datum
    Mar 2013
    Du lär väl behöva ställa timing? För den går ju inte att ställa med trottlen så vitt jag vet?

//Nicke
    Raptor E700, Nex E8 samt en hel dröse med flygplan

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av NickeL Visa inlägg
    Du lär väl behöva ställa timing? För den går ju inte att ställa med trottlen så vitt jag vet?

//Nicke
    Jag vet inte än om jag behöver ändra den. Hade bara velat få igång motorn så jag kan ställa in resten som ska ställas in och kolla efter vibrationer etc

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •