T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Align 3S-6S

De gånger det har hänt att motorn stannat så har det alltid varit vid uppvarvning av rotorn. Vid 1 tillfälle så har motorn stannat airborn. Men då lyckades jag landa och endast skada stället. Jag hade en tråd ute på detta för ett tag sedan och fick en hel bunt av förslag som jag testat utan att för den skull kunnat återskapa det som hänt. Så det är ingen lätt nöt att knäcka kan jag tycka. Samtidigt så är jag ju lite nervös varje gång jag flyger, då detta skulle kunna uppenbara sig när som.
    Jag får investera i nya grejer allt eftersom lönen rullar in, om den nu räcker till skatten så skall det kanske lösa sig.
    Har du en uppfattning om hur lång livstiden på aligns servo är. Det vore ju bra att veta så man kan serva i tid. Eller servo överhuvudtaget?
    Sen så tänker jag samma om paraply kuggarna fram och bak på kardanen. Räcker dom 1 säsong?
    Samt kanske lite andra grejer som jag inte tänker på med min unga erfarenhet.

Uttrycket Carpet bombing gillar jag, för det är ju så man gör för att till slut pga egen dålig teknisk kunskap skall utröna vart felet ligger.

Härlig resa är det ändå, tacksam så långt för grym hjälp. Björn

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    När det kommer till aligns elektronik så är det väl endast deras egna fartreglage för små helisar som är lite si så där med. 3gx gyrona var en flopp. 415 m servona är klena och får lätt sönder. Men på större maskiner så funkar deras 510 och 610 servon som en Volvo. Och aligns topp servon hv servon er grymma. Och alla aligns motorer har tjänat mig bra i alla år. Från små 250 motorer till deras 850 monster. Så det är bara vissa grejor från förr som man bör tänka sig för att använda.

sir kraschalot www.rubinrc.se
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Ja det verkar som erfarenheten hos de flesta jag pratat med lutar åt samma håll. Skall satsa på en ny esc och nya servon. Det får bli en julklapp till mig själv

Aktiv användare Rejsabjörns avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Jag hade samma och bytte ESC sen funkade det. Har inte så stor erfarenhet så det kan givetvis vara något annat, kolla även alla sladdar så det inte är något glapp.
    Flyger WL toys 977, Tarot 450 DFC, T-Rex 500 DFC, T-Rex 550 DFC med Spektrum DX6

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Citat Ursprungligen postat av tuvestudio Visa inlägg
    Ja det verkar som erfarenheten hos de flesta jag pratat med lutar åt samma håll. Skall satsa på en ny esc och nya servon. Det får bli en julklapp till mig själv

Kan vara dålig kontakt i någon motorlödning om det kommer under uppstart redan... eller dålig esc...

Mycket fördelar med en bättre esc, bra governor är det viktigaste för mig (som inte kör fbl gov). Märker personligen inte så stor skillnad på att köra mina servos på 6 eller 8 volt men tappar den varvtal brutalt om pitch kontrollen inte är som ett pro då blir det trist...

Håll ett öga på beggat eller lägg ut en trevare på köpes, det är väl mest större saker där men det kan poppa upp. Jag har kvar min 6s standardelektronik, men då jag fortfarande velar lite om jag ska skaffa en Oxy4 när den kommer håller jag på dom tills vidare.

Saker att hålla koll efter

Hobbywing 50v3 eller 60v4
    Bästa jag testat på min 450L, passar klockrent utan att vara i vägen...

YGE4/YEP40 (YEP är en billig klon med gammal firmware)
    Lite trångt att montera på "angiven plats" men funkar, governor är bra men lite vek BEC, inga problem men HW är bättre...

Koby40
    Väldigt dyr och passar inte alls att montera på normala platsen (för lång) men ruskigt bra... framför allt om något strular, då står tyskarna i givakt o fixar utan något tjafs...

Hobbywing40 v2
    Så dålig att det nästan inte ens är roligt... passar gör den o bladen roterar...

Align RCE45BL (om jag inte minns fel)
    Funkar om man kör flat eller v curve...

Motor så är 460MX 1800kv klockren! Scorpion 2221, Lynx EOX 2222 är lämpliga alternativ... 2520 får precis plats men är att överdriva och den är lite kinkig vilken ESC som körs då den är 10-polig så den har lite för högt motorvarv för del...
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •