T-Shirt Banner
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Förvaringstemp lipo?

Förvaringstemp lipo?

Hej snart är det ju flygfritt
    Fattar hur man storeage laddar batterierna inför vinterdvalan.

Men finns det någon förvaringstemperatur som man bör hålla batterierna i?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Lite lägre än rumstemperatur, men inte nära eller under 0°C tror jag är bra. Kanske ca 8-15°C är optimalt.
    Om man orkar kan man kolla att ackarna håller storageladdningen någon gång under vintern. Om batterierna är bra brukar dom hålla storage över vintern.

Här finns en hel del om faktorer som påverkar hur snabbt litiumbatterier åldras.

http://batteryuniversity.com/learn/a...ased_batteries

mvh/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 550, 600 & 700. HK, Align & Logo. Mest sport & 450.

Forum-räv
    Reg.datum
    Nov 2011
    Va. Vadå flygfritt. Det är nu det roliga börjar. Snart ut på torneälven i -15 till -20 och flyga utav h.vete. Äh bra värme i sändar påsen och flyga som faan på vintern.
    Align T-Rex 700E V2 vbar Neo (800 tail) 813mm Edge, Align T-rex 600E Pro vbar Silverline(700 stretchkit) 625mm Radix, Align T-Rex 450L Dom vbar Neo,
    Align T-rex 450 sport (480 Tarot stretch) 350mm Radix, Blade mcpX BL pimpade och original

Aktiv användare Hunters avatar
    Reg.datum
    Aug 2013

Smile

Ja, ska man ut i dom temperaturerna så blir det ju typ smack flygning vare sig man vill eller ej tack vare sig att man skakar som ett asp löv så man inte kan hålla riktig kontroll på helikoptern

Jag har visserligen köpt en sändarpåse med värme i men mest tänkt för multikopter men det kanske funkar bra till helikopter också :-)

Men måste erkänna att jag skulle gärna vilja undersöka ishotellet med alla dessa skulpturer mm fast man är frusen av sig
    Senast redigerat av Hunter den 2017-10-07 klockan 01:59. Anledning: Korr.
    Helikoptrar: Align 450L Dominator 6s, Blade mCPX BL.
    250 Quads: Blackout mini h, ZMR 250 3D.
    Radio: JR XG14E. Sim: neXt.

Sändar påse med värme i!!! Det var som fan, en sån måste jag ha. Visste inte att det fanns. Dåså då flyger vi året runt. Björn

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •