T-Shirt Banner
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Fundersam!

Aktiv användare NickeLs avatar
    Reg.datum
    Mar 2013
    ISDT kan jag varmt rekommendera!

jag kör 2st ISDT Q6+
    dessa är på 300W styck, 14A

har bara haft dem i 2 månader men är tvärnöjd med dem, riktigt bra färgskärm som syns bra ute, mycket användarvänlig meny.

enda "con" med den är väl det faktum att laddaren är så galet liten vilket leder till att fläkten måste vara riktigt liten och den låter ganska mycket när den väl snurrar på. men den är tempstyrd och går endast igång när det behövs.

jag byggde in mina i en låda med ett 650W nätagg

IMG_20170817_211825.jpg

//Nicke
    Raptor E700, Nex E8 samt en hel dröse med flygplan

Användare
    Reg.datum
    May 2017
    Så då vart laddare med tillbehör beställt. Nu kommer nästa dilemma! Vilka vilken Acc ska man ha till Align 470in.
    I och med att jag är supernybörjare är ju inte högt strömuttag och vikt inte så viktigt, utan jag vill ha lång drifttid typ många Mah o kanske inga superdyra accar innan man lärt sig handskas med dessa på bästa vis.
    Många frågor blir det.

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Kan du mäta hur många mm du har på höyden o bredden i ramen. Samt hur djupt in hålet är. Så kan vi hjälpa till att hitta rätt acc. Det är väl 6 cells batterier som skall användas

sir kraschalot www.rubinrc.se
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av Stefack Visa inlägg
    Så då vart laddare med tillbehör beställt. Nu kommer nästa dilemma! Vilka vilken Acc ska man ha till Align 470in.
    I och med att jag är supernybörjare är ju inte högt strömuttag och vikt inte så viktigt, utan jag vill ha lång drifttid typ många Mah o kanske inga superdyra accar innan man lärt sig handskas med dessa på bästa vis.
    Många frågor blir det.
    https://hobbyking.com/en_us/turnigy-...450l-heli.html

Dom har jag kört med. Dom funkar minst lika bra som mina gens ace
    Ett tips jag kan ge dig är att beställa 2 st extra batteriskenor. Då går batteribytet fort
    Trex 600N Redline 56H Redline Hiflow 3D, Beastx Plus, Goblin 500 Quantum 4115 Vbar
    Goblin 700 Quantum 4530, Vbar
    T-Rex 470LM Align supercombo Beastx Plus

Användare
    Reg.datum
    May 2017
    Oki har mätt lite nu. Verkar som om bredden är 40mm höjden 50mm och längden 150mm. Kanske kan vara något längre. Ska såga tii en träbit i mårgon o se var det tar i svårt o se med canopyn på.
    Mvh Stefan

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av Stefack Visa inlägg
    Oki har mätt lite nu. Verkar som om bredden är 40mm höjden 50mm och längden 150mm. Kanske kan vara något längre. Ska såga tii en träbit i mårgon o se var det tar i svårt o se med canopyn på.
    Mvh Stefan
    attachment-1.jpg
    Trex 600N Redline 56H Redline Hiflow 3D, Beastx Plus, Goblin 500 Quantum 4115 Vbar
    Goblin 700 Quantum 4530, Vbar
    T-Rex 470LM Align supercombo Beastx Plus

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •