T-Shirt Banner
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: krasch med lite otrevliga konsekvenser

Ny användare
    Reg.datum
    Aug 2017

krasch med lite otrevliga konsekvenser

Jag har inga problem med att behöva skruva isär helin och byta grejer efter en krasch. Men det som hände med mitt ansikte i lördags i samband med den var inte speciellt trevligt, var nån millimeter från att bli blind på högra ögat.då ett av rotorbladen kom flygandes mot mig, hann inte reagera och ducka innan det var för sent. 5stygn, limma ögonbrynet och skuren ner till läppen.
    IMG_4660.jpg
    IMG_4661.jpg

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Aj, läskigt :/ Tur att det inte var värre, och hoppas det läker fort. Vad var det som hände?
    Synergy 766 // Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // 500SS // Protos Max v2 / 380 // Gaui X3
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Ny användare
    Reg.datum
    Aug 2017
    Jag höll på att träna på hovring inverterat nära marken, fick ett hjärnsläpp och rotorbladen skar ner i gräsmattan. Det finns ingen rescue funktion i det gyrot jag har. undra om det hade hjälpt mig när man ligger inverterat? har beställt ett annat bättre fbl-gyro men jag hade inte tålamodet att vänta in det, flygsugen som man var.

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Hur lång ifrån du och heli?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    X7F, X3 - MHS P500 - LOGO550sx
    HobbyWing - MKS Futaba KST <VControl * Gens Power >NeXt CGM* / Graupner Polaron 1400W, ISDT

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2013
    Fy fasen , god bättring :-)

Ny användare
    Reg.datum
    Aug 2017
    jag tror att det var ca 5m framför mig. fn vad helin skakade när ena bladet lossnade, snacka om obalans! främre drev till kardan, rotorblad och stjärtblad, två servon, var allt som behövde bytas, ganska lindrigt för helin ändå. Det är bara att ge sig på det igen

Aktiv användare desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Whoops, det där såg inge kul ut, farande delar är läskigt.

Verkar ha klarat dig bra ändå. God bättring!
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | DS16, DX9

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av Fido Visa inlägg
    Jag höll på att träna på hovring inverterat nära marken, fick ett hjärnsläpp och rotorbladen skar ner i gräsmattan. Det finns ingen rescue funktion i det gyrot jag har. undra om det hade hjälpt mig när man ligger inverterat? har beställt ett annat bättre fbl-gyro men jag hade inte tålamodet att vänta in det, flygsugen som man var.
    Citat Ursprungligen postat av Fido Visa inlägg
    jag tror att det var ca 5m framför mig. fn vad helin skakade när ena bladet lossnade, snacka om obalans! främre drev till kardan, rotorblad och stjärtblad, två servon, var allt som behövde bytas, ganska lindrigt för helin ändå. Det är bara att ge sig på det igen
    Hmm jag fattar inte. Lossnade bara bladet ? Eller lossnade det när helin var i backen ? . Du byter väl även lager och axlar efter den smällen ? Och om du var nära backen eller i backen tror jag inte resque hade hjälpt. Funkar troligtvis bättre på lite höjd. Om man inte kan ställa in så resque pitchar uppåt inverterat ?

Skönt att du klarade ögonen i behåll iaf
    Senast redigerat av Kråkan den 2017-10-30 klockan 23:48.
    Trex 600N Redline 56H Redline Hiflow 3D, Beastx Plus, Goblin 500 Quantum 4115 Vbar
    Goblin 700 Quantum 4530, Vbar
    T-Rex 470LM Align supercombo Beastx Plus

Ny användare
    Reg.datum
    Aug 2017
    Eller ja lossnade var nog fel ordval. Det gick av på ung. hälften när det slog i marken.
    Lager hade jag liggandes så de har jag redan bytt trots att de kändes ok, kollade huvudaxeln noga men kan inte se några skador eller skevhet på den.
    Okej, jag är lite dåligt insatt i hur rescue fungerar och vilka möjlighet den har att rädda helin. Tänkte att gyrot kanske känner av om den ligger inverterat och ger -pitch så den stiger, men kanske inte...

Aktiv användare Ståliss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Jäklar Tur det inte va en 700a ...
    Ja, man ska ha en jävla respekt för dessa maskiner.
    Krya på dig nu!
    .:: SAB Urukay for F3C : MIKADO LOGO600sx V2 12s for 3D ::.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •