T-Shirt Banner
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tail servo coreless vs bl

Aktiv användare henke2s avatar
    Reg.datum
    Jan 2012

Tail servo coreless vs bl

Jag överväger att köpa ett riktigt bra servo till tailen. Det kanske inte behövs men jag tycker det är lite kul med riktigt bra saker ibland.

Jag är som ni säkert vet helt grön på helikopter men gillar att läsa på och försöka förstå. Det verkar som om valet står mellan BK eller MKS servon där Jag sedan länge känner till Bert Kammerer. Han är ju öppen och ärlig i sina yt filmer upplever jag och han själv menar att coreless (7006HV i hans fall) funkar bättre än det bortlösa 8005HV eftersom coreless accelererar snabbare. Makes sense.

Sen har vi MKS som jag inte vet någonting om, där emot sprang jag på Tareq här för leden och han flyger ju i en helt egen liga, det visar sig att han på något vis är inblandad och iaf själv använder MKS HBL880. Tareq är dessutom mycket tillmötesgående och svarar på frågor på ett mycket kul sätt.

Till saken hör att många, eller iaf ett gäng fått problem med BK8005 med slow tail wag, byte till coreless har löst problemen.

Så vad säger ni? Skall man gå på Tareqs HBL880 eller Berts DS7006HV.Jag tror på Berts resonemang, samtidigt ser jag ju hur Tareq flyger.

Pris är ingen faktor.
    Fusion + Lambert Kolibri T50 - 600km/h 2017 Helt grym
    Goblin 500 sport Carbon - Spirit Pro - 6S setup - Jeti DS16 Helt grön

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Har inget svar på din fråga igentligen men själv kommer jag köra på brushless servon då de drar mindre ström. Har skaffat ett mks HBL980 till mitt pågående projekt. Kör med ett savox 1290 på min ena nitro och tycker det funkar bra, håller tailen i de manövrar jag klarar av än sålänge. Men jag är som du ganska rokie och har nyligen gett mig in på 3d

Däremot har jag läst en del på helifreak och många där kör med KST servon och har varit nöjda, det är lite billigare servon som fått riktigt bra kritik. Bla KST BLS805X*. Verkar bra om man kollar specc och kostar ca 400 - 500 på ebay. Kanske vore värt att prova ? Eller iaf lusläsa lite om
    Senast redigerat av Kråkan den 2017-10-31 klockan 09:15.
    Trex 600N DFC Trex 700N DFC
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Reg.datum
    Jan 2012
    Tack för svar. Jag dividerade lite med mig själv kollade upp hos min leverantör vilket som var lättast att få hem, tyvärr vad det inga problem att få tag i vad jag ville tills i morgon..... gaaah så bestämde mig för MKS då det är nyare, lite kraftfullare....

Lirar det inte till helikoptern så sätter jag det till landställsluckan på något jetflyg

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Har du haft problem med tailen ?
    Trex 600N DFC Trex 700N DFC
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Reg.datum
    Jan 2012
    Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    Har du haft problem med tailen ?
    Ja, men jag gör inte anspråk på att beskylla servot än iaf. Det kan mycket väl vara justeringar som behövs i ena eller andra änden. Byter servo bara för jag gillar bra saker. Det är liksom ett servo á 2000kr, inte 13st som i min Extra 300L hehe. Då hade även jag tänkt till lite innan...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •