T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Bra simulator?

Ny användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Körde phoenix förut, har nu köpt Accurc 2. rätt härlig känsla, behövde ingen special adapter eller liknande för att få den att lira med min nya Vcontrol som oftast behövs.. dock ingen demo version finns tror jag. funkar även med min devo 10 utan problem trådlöst och sladd.

Har dock inte provat så många så kan inte svara på vilka som är bättre än den andra tyvärr.

Aktiv användare Jacobs avatar
    Reg.datum
    Nov 2015
    Vad kör ni för dongle till Heli X? Behöver en till min DX9a för att få det att fungera.
    Love Logo

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Jag kör NEXT o Phoenix, föredrar den första...

Oftast behöver man mickla lite med modellerna för att få till känslan, dom väger generellt för lite. Next har väldigt bra möjlighet på customisering och vill man så kan man kopiera inställningarna från en man gillar om man hellre vill flyga "sin"

Jag förstår verkligen inte att använda mindre modeller för dom är inge extra... syns dåligt flyger illa och är inte billigare att krascha i simmen än en 700

Både Next och Phoenix fungerar med Hobbykings trådlösa sim (9 in 1 eller vad den heter) och mottagare till önskad radio.
    Senast redigerat av livan75 den 2017-11-08 klockan 07:13.
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Aktiv användare Hunters avatar
    Reg.datum
    Aug 2013
    Jag kör med neXt och är nöjd.
    Använde phoenix före men tycker att neXt är bättre.
    Jag kör med en 700 helikopter i sim och har ändrat lite inställningar på den och har tyckt att det vart roligare att flyga sim än förut.

Här finns en tråd som handlar lite om neXt sim med lite tips frågor mm:
    http://www.helisweden.se/showthread....l=1#post134674

Finns även denna tråd som man kan tala om om man flyger online och vill ha lite sällskap/hjälp:
    http://www.helisweden.se/showthread....l=1#post162363
    Senast redigerat av Hunter den 2017-11-09 klockan 09:30. Anledning: Länk.
    Helikoptrar: Align 450L Dominator 6s, Blade mCPX BL.
    250 Quads: Blackout mini h, ZMR 250 3D.
    Radio: JR XG14E. Sim: neXt.

Forum-räv heliflygs avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Jag kör Logo 600 3D i neXt. För att den ska bli lite mer som någon av mina helikptrar, behöver jag skruva på parametrarna. Nu är jag ju inte någon extremflygare, så att det fattas säkert lite känsla mot verkligheten. Rörelseenergin är väl kanske lite svårt att få bra. Fast, mina Logos är ju lätta, så jag har inte så mycket rörelseenergi och det passar mig.
    Logo 600SX NEO, Logo 500 NEO, Logo 480 Xxtreme NEO, GAUI X3 Mini Vbar, Vbar Control

Med reservation för min oerfarenhet: Kör mycket i accu rc 2 just nu. Som nackdel upplever jag nog att det är lite svårare att se helikoptern på något sätt (inte pga dålig grafik, kameravinkel?) Som fördel bra fysiksimulering, man kan modda o tweaka sin modell inför varje flygning

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •