T-Shirt Banner
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Bra simulator?

Aktiv användare jlindbergs avatar
    Reg.datum
    Nov 2012

Bra simulator?

Hej!
    Har tänkt att nöta simulator i vinter för att försöka utveckla mitt flygande(känner att jag stannat upp i flygutvecklingen)!
    Kör Next(demo) och tycker inte det är så bra verklighetskännsla i den, så jag har inte laddat hem fullv än!
    Den andra jag har är Phoenix men den har ju några år på nacken!
    Vilka simulatorer gäller idag?
    /johan

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Goblin 380kse
    Logo 480xxtreme,Logo 600
    VBC/futaba 8fg

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    heli-x är en underskattad men väldigt bra simulator! riktigt bra känsla, många modeller, och det finns ett demo att prova
    Synergy 766 // Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // 500SS // Protos Max v2 / 380 // Gaui X3
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Reg.datum
    Nov 2012
    Ok!
    Ska testa den!

Goblin 380kse
    Logo 480xxtreme,Logo 600
    VBC/futaba 8fg

Aktiv användare arves avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av togi Visa inlägg
    heli-x är en underskattad men väldigt bra simulator! riktigt bra känsla, många modeller, och det finns ett demo att prova
    Ska testa demo, hittar inte priset?

EDIT: 50 Euro
    Senast redigerat av arve den 2017-11-06 klockan 20:34.
    SNART .....Protos Max Evo (Rails 804).....Logo 600.....2xNEO/ VBC

Betrakta inte helin som leksak, utom när den crashar----> gör bekymren mindre!

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Letar sim jag me. Har phoenix men som du säger den e gammal och många av helisarna är väldigt old school flybar. Hade helst velat ha en sim där jag kan hitta de helis jag flyger irl t rex 600n dfc 700n dfc 470 mm. Har hört massa bra om next men den kanske inte e så bra då. Verklighetskänslan är ju viktigast
    Trex 600N DFC Trex 700N DFC
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Reg.datum
    Nov 2012
    Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    Letar sim jag me. Har phoenix men som du säger den e gammal och många av helisarna är väldigt old school flybar. Hade helst velat ha en sim där jag kan hitta de helis jag flyger irl t rex 600n dfc 700n dfc 470 mm. Har hört massa bra om next men den kanske inte e så bra då. Verklighetskänslan är ju viktigast
    Ladda hem demo av next( du får flyga 2min åt gången) och testa! Du kanske tycker den passar dig bra!

Goblin 380kse
    Logo 480xxtreme,Logo 600
    VBC/futaba 8fg

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Jag kör sim på två orter. Fortfarande Phoenix. Fram till nyligen med två stationära datorer med 23-24" skärmar. Dock med en "dongel" och en simulatorradio. Ofta glömde jag, antingen "dongeln" eller radion och då hade jag inget alls. För knappt två månader sedan gjorde jag detta:
    – Skaffade en "dongel" till.
    – Skaffade en simulatorradio till.
    – Gick igenom inställningarna ordentligt och ändrade en hel del på vad som var min favoritheli i sim och kopierade dessa till båda datorerna.

Detta har varit ett lyft för mig, men jag testade mina inställningar på en kollega som sa att han föredrar Trex 700. Det var nog en påminnelse om att vad man föredrar, både när det gäller val av simulator och inställningar är ganska personligt. Dessutom tror jag att olika simulatorer har olika styrkor och olika svagheter. Jag tycker t.ex. att auto fungerar lite konstigt i Phoenix. I övrigt är jag, till skillnad från många, just nu ganska nöjd med Phoenix.

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, HK, Mikado & XLPower. Mest sport & 450.

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av nkma Visa inlägg
    Jag kör sim på två orter. Fortfarande Phoenix. Fram till nyligen med två stationära datorer med 23-24" skärmar. Dock med en "dongel" och en simulatorradio. Ofta glömde jag, antingen "dongeln" eller radion och då hade jag inget alls. För knappt två månader sedan gjorde jag detta:
    – Skaffade en "dongel" till.
    – Skaffade en simulatorradio till.
    – Gick igenom inställningarna ordentligt och ändrade en hel del på vad som var min favoritheli i sim och kopierade dessa till båda datorerna.

Detta har varit ett lyft för mig, men jag testade mina inställningar på en kollega som sa att han föredrar Trex 700. Det var nog en påminnelse om att vad man föredrar, både när det gäller val av simulator och inställningar är ganska personligt. Dessutom tror jag att olika simulatorer har olika styrkor och olika svagheter. Jag tycker t.ex. att auto fungerar lite konstigt i Phoenix. I övrigt är jag, till skillnad från många, just nu ganska nöjd med Phoenix.

/Bo
    Flygkänslan är väl rätt ok i phoenix. Men som du säger autos känns allt annat än verklighetstrogna. Kanske går att ställa in på något sätt. Jag hade velat se en uppdatering med nya helis och lite grafikförbättring. Det hade gett simmen ett stort lyft. Hade vielat ha mina irl helis där och kunna justera dem så de matchar varandra så bra som möjligt. Hur jag än ställer in 600n i phoenix så känns den antingen svampig eller robotaktig jämfört med min dfc hehe.
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Reg.datum
    May 2017
    Sen ska jag försöka på nytt att få min taranis att funka i simmen. Tycker de gör mycket när man kan både sima och flyga irl med samma radio
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    jag tycker next cgm är bäst
    ljud, och grafik, flyg känsla pass mycket för smack
    lätt inställning kräver inte super monster dator

har prova realflight äldre version och heli x. inte min smak
    ** X7FZX3LP500L550SX
    VBAR CONTROL TOUCH - NeXt CGM**