T-Shirt Banner
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 35 av 35

Ämne: T rex 700N

T rex 700N

Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    91SX-H Practical RPM 2,000 - 16,000, Output (hp @ rpm) 2.9 @ 15,000.
    700N DFC gear ratio : 8:1:4.95

Antar då att os menar att motorns effekt är som bäst vid 15k och med gear ratio 8:1 får jag det till 1875 HS ? Tycker de låter lite lite nästan ?
    Blev ju bra med kabeldragningen

Angående hs så var ju 1900 i headspeed ett normalt varvtal på nitrohelikoptrar i 700 storlek (eller 90 size som dom benämndes på den tiden efter motorstorleken).

Det är på senare år med elhelikoptrarna som även hs har ökat.

Du får väl testa dig fram vilken hs som passar men med allt för hög hs så hamnar du ju i så fall över motorns effektområde till ingen större nytta.
    Daniel Ekström

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av EKAN Visa inlägg
    Blev ju bra med kabeldragningen

Angående hs så var ju 1900 i headspeed ett normalt varvtal på nitrohelikoptrar i 700 storlek (eller 90 size som dom benämndes på den tiden efter motorstorleken).

Det är på senare år med elhelikoptrarna som även hs har ökat.

Du får väl testa dig fram vilken hs som passar men med allt för hög hs så hamnar du ju i så fall över motorns effektområde till ingen större nytta.
    Ska prova med 1900 och 1950. Tänker att man lägger sig precis över motorns effekt peak så kanske den hamnar precis rätt när den belastas ? . Får helt enkelt prova och se. En laddning soppa är påväg hem iaf för det börjar sina nu ^^ . Tyckte denhär va så nice att flyga så jag funderar på att nitrokonvertera min Goblin 700 med black nitro delar haha . Jag har så dåligt collectiv management så flyger nitro bättre än el ändå.

Blev jäkligt impad av savöx servona i denna, har aldrig testat en cyclic med sån respons.
    Goblin: 380, 500 Sport, 650BN, 700 SHS
    Gaui NX5

Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    Ska prova med 1900 och 1950. Tänker att man lägger sig precis över motorns effekt peak så kanske den hamnar precis rätt när den belastas ? . Får helt enkelt prova och se. En laddning soppa är påväg hem iaf för det börjar sina nu ^^ . Tyckte denhär va så nice att flyga så jag funderar på att nitrokonvertera min Goblin 700 med black nitro delar haha . Jag har så dåligt collectiv management så flyger nitro bättre än el ändå.

Blev jäkligt impad av savöx servona i denna, har aldrig testat en cyclic med sån respons.
    Ja du kan lägga dig på 2000 i hs så ökar ju effekten lite när motorn börjar att bogga.
    Daniel Ekström

Reg.datum
    May 2017
    Ok. Ekan vad limmar man bäst canopyprotector med ? . På 380 var den ju kanon. Den jag limmade på min 600 blev riktigt stel med CA .
    Gaui NX5

Reg.datum
    May 2017
    Blev lite flygning igår med 700N. Rensade ju all el i denna samt motor och satte i min black nitro. Satte sen i YS motor i BN så då åkte OS 91an tillbaka i rexen. Kompletterade den med Turnigy servon på cyclic och tail, Align ds655 (tailservo) på throttle. Även en äldre Vbar som jag köpt på forumet. Kör allt på HV utom throttleservot som går på 5.2v. Ganska billig setup men funkar prima, viss kostrast mellan OS91 och YS96 som jag har i den andra, sen är jag aldeles för tung på collective samt att den går rätt fett på high nålen här så boggar rätt mycke. Tyvär fick jag inte med det på film men gjorde min livs första inverterade autorotation igår haha. Övadevanliga autos, helt plötsligt drar jag upp den för att göra en auto och inser när jag drar throttle hold att jag är inverterad, detta hände troligtvis för att jag övar på det i simmen. Blev lite smånojig eftersom jag inte ställt in någon bailout. Trog ner den till ca 2-3 meter över marken och vände den med en vanlig halvflip, inser då att det gick kanonbra och att det var rätt bra med häng kvar så fortsätter och sätter 3 st inverterade autos till innan jag avslutade för dagen .

Ser rätt ljust ut på filmen konstigt nog, var rätt skymmigt ute och klockan var ca 21.30. Ingen rolig flygning i filmen direkt men ändå ^_^ .

Gaui NX5

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •