T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: OXY2 FE190 liten byggtråd

Aktiv användare Jockebanans avatar
    Reg.datum
    Oct 2013
    Alporchinhos, Algarve .....................Portugal
    Citat Ursprungligen postat av togi Visa inlägg
    Jag har en oxy 2 och kan berätta lite Den flyger hur bra som helst! Lite mindre än 3an, ärligt talat känns den mer som vad jag hoppades att oxy 3 skulle vara storleksmässigt. Lite jobbigt med att allt är så lite när man skruvar ihop den, men inte behövt röra något sedan dess. Tailen sitter som ett skruvstäd, och den boggar inte för något ens på 3s, riktigt kul att flyga på lite lägre varv. Video från helgen då jag flög den lite inomhus (tack för att du filmade nicke!)

Jaha och varför har vi inte sett någon byggtråd då

Skämt åsido, den ser riktigt fin ut hoppas min klarar av samma manövrar som din men jag är tveksam
    Hörde av Vette att du har lynx aluservon på din, väntar hem samma kit de närmaste dagarna, verkar ju funka bra!

Vad har du för gyro?

Skickat från min SM-T585 via Tapatalk
    Mikado LOGO600SE VBar NEO, SAB Goblin500 VBar NEO, Lynx Heli OXY3-285 VBar NEO, Lumenier QAV210 CHARPU, Mikado VBC, Futaba T14SG, två Revo PL8-laddare och ett gäng flygplan
    Rubin RC min leverantör, suverän service.

Aktiv användare desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    meh, guu vilken söt liten en. grym inomhusheli
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Aktiv användare Rejsabjörns avatar
    Reg.datum
    Sep 2015
    Ser ju kanonfin ut Ser så snyggt och enkelt ut när du flyger och man blir så sugen på en sån heli men det hjälper inte mig att helin är bra....
    Flyger WL toys 977, Tarot 450 DFC, T-Rex 500 DFC, T-Rex 550 DFC med Spektrum DX6

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Citat Ursprungligen postat av Jockebanan Visa inlägg
    Jaha och varför har vi inte sett någon byggtråd då

Skämt åsido, den ser riktigt fin ut hoppas min klarar av samma manövrar som din men jag är tveksam
    Hörde av Vette att du har lynx aluservon på din, väntar hem samma kit de närmaste dagarna, verkar ju funka bra!

Vad har du för gyro?

Skickat från min SM-T585 via Tapatalk
    jag kör med en uikon i den.
    Synergy 766 // Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // 500SS // Protos Max v2 / 380 // Gaui X3
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Snygg flight! Började kittla i köpnerven direkt

Den ser ju klockers ut till stugan, har en liten plan jag kan flyga där 3an är lite väl. Det är pillandet som det blir när allt blir ett snäpp mindre som gör mig tveksam. 3an går hyggligt för det är rätt simpel konstruktion, så det blir rätt öppet att komma åt saker...

Ska se hur 4an blir
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Reg.datum
    Oct 2014
    Jag har en oxy 2 och kan berätta lite Den flyger hur bra som helst! Lite mindre än 3an, ärligt talat känns den mer som vad jag hoppades att oxy 3 skulle vara storleksmässigt. Lite jobbigt med att allt är så lite när man skruvar ihop den, men inte behövt röra något sedan dess. Tailen sitter som ett skruvstäd, och den boggar inte för något ens på 3s, riktigt kul att flyga på lite lägre varv. Video från helgen då jag flög den lite inomhus (tack för att du filmade nicke!)
    Vi har brist på inomhus flygningar här så jag är lite nyfiken på om du flygit den utomhus än. 3:an använder jag mest i trädgården och tycker den står sig bra även när det blåser på lite. Men hur fungerar denna ute, är det inne eller vindstilla som gäller? Du får gärna rapportera när du testat. Alla mina tidigare under 200 blad har varit mer strul än nytta utomhus.

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Citat Ursprungligen postat av desmo Visa inlägg
    Vi har brist på inomhus flygningar här så jag är lite nyfiken på om du flygit den utomhus än. 3:an använder jag mest i trädgården och tycker den står sig bra även när det blåser på lite. Men hur fungerar denna ute, är det inne eller vindstilla som gäller? Du får gärna rapportera när du testat. Alla mina tidigare under 200 blad har varit mer strul än nytta utomhus.
    Jag har flugit den mest ute faktiskt, funkar precis likadant som inne och den har inga problem att sträcka ut sig på lite större område om man vill det.
    Synergy 766 // Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // 500SS // Protos Max v2 / 380 // Gaui X3
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Reg.datum
    Oct 2014
    Jag har flugit den mest ute faktiskt, funkar precis likadant som inne och den har inga problem att sträcka ut sig på lite större område om man vill det.
    Klart intressant, tack för info.

Aktiv användare Jockebanans avatar
    Reg.datum
    Oct 2013
    Alporchinhos, Algarve .....................Portugal
    Kul att höra att den funkar bra ute, det är min plan också

Blir ingen maiden för mig I helgen dock då leveransen av elen inte dök upp

Skickat från min Mate 9 via Tapatalk
    Mikado LOGO600SE VBar NEO, SAB Goblin500 VBar NEO, Lynx Heli OXY3-285 VBar NEO, Lumenier QAV210 CHARPU, Mikado VBC, Futaba T14SG, två Revo PL8-laddare och ett gäng flygplan
    Rubin RC min leverantör, suverän service.

Ny användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Citat Ursprungligen postat av Jockebanan Visa inlägg
    Kul att höra att den funkar bra ute, det är min plan också

Blir ingen maiden för mig I helgen dock då leveransen av elen inte dök upp

Skickat från min Mate 9 via Tapatalk
    Verkar vara en grym heli för bakgården å lite vinter flygning. Min 210 fe hämtade jag ut idag blir spännande

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •