T-Shirt Banner
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: OXY2 FE190 liten byggtråd

Aktiv användare Jockebanans avatar
    Reg.datum
    Oct 2013
    Alporchinhos, Algarve .....................Portugal

OXY2 FE190 liten byggtråd

Jaha, så fick man tummen ur och skruvade ihop den lille OXYn.

Precis som med OXY 3 så var det inga konstigheter utan alla dela ramlade på plats utan knot, det enda som jag var lite skeptisk till var de 3D-printade delarna (bominfästningen och batteribryggan) men det ska nog funka, de ska numera vara ersatta av gjutna delar.

Jag tyckte att OXY3 var lite väl liten att skruva i men det kom man över efter ett tag, 2:an var bra mycket mindre men jag lyckades pilla dit alla grejerna trots mina stora fingrar. Man ska använda 1.3mm insex till linkkulorna och en sådan saknar jag givetvis, har sökt hos hobbyfirmorna men gått bet än så länge.

Så nu väntar jag på en leverans av elgrejerna, hoppas de dyker upp innan helgen så man får testa lite. Om man lyckas hitta en liten insex....

Det blir denna setup tillsvidare:
    Motor Lynx EOS 1611 5500kv
    ESC HW Platinum 25A V4 med rpm utgång
    Gyro VBar NEO VLink
    Servon Swash Lynx aluminium DS-895-HV
    Servo tail Lynx Blue Arrow H0988UHS
    Batteri SLS Xtron 3s1000 40C/80C
    Original i övrigt med 190mm blad

Den har onödigt mycket alubling för min smak, plast är oftast bättre, billigare och lättare men det är ju fasen så snyggt

Skickat från min Mate 9 via Tapatalk
    Mikado LOGO600SE VBar NEO, SAB Goblin500 VBar NEO, Lynx Heli OXY3-285 VBar NEO, Lumenier QAV210 CHARPU, Mikado VBC, Futaba T14SG, två Revo PL8-laddare och ett gäng flygplan
    Rubin RC min leverantör, suverän service.

Reg.datum
    Oct 2013
    Såg att det smög sig in en bild från utsidan, ja varför vara ute när man kan bygga liten heli

Skickat från min Mate 9 via Tapatalk
    Mikado LOGO600SE VBar NEO, SAB Goblin500 VBar NEO, Lynx Heli OXY3-285 VBar NEO, Lumenier QAV210 CHARPU, Mikado VBC, Futaba T14SG, två Revo PL8-laddare och ett gäng flygplan

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Hur flyger den? Alla jag läser på HF är galen i den, jag valde att hoppa då jag inte ville hålla på med mindre grejer än 3:an...

Har inte oändligt med plats så det blir min 450L som åker om jag ändrar i hangaren, då blir det helst en 4:a
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550
    Lynx Team Pilot / Oxy Field Rep

Reg.datum
    Oct 2013
    Citat Ursprungligen postat av livan75 Visa inlägg
    Hur flyger den? Alla jag läser på HF är galen i den, jag valde att hoppa då jag inte ville hålla på med mindre grejer än 3:an...

Har inte oändligt med plats så det blir min 450L som åker om jag ändrar i hangaren, då blir det helst en 4:a
    Som jag skrev så väntar jag på elen till den, i nuläget är den helt tom...
    Kanske kanske hinner jag testa den innan helgen, annars blir det om ca 2 veckor när jag kommer hem efter en tripp.
    Ja du, denna är så liten att den lätt får plats i din hangar

Skickat från min SM-T585 via Tapatalk

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Aha... det är en mental gräns på tre inte en fysisk
    Oxy 285 AR7200BX, Koby40, HKII-2216-16 450L VX1e, HW50v3, HK 2520-1880 Goblin 570 VX1n, Jive 80+HV, HKIII-4025-550

Reg.datum
    Oct 2013
    Citat Ursprungligen postat av livan75 Visa inlägg
    Aha... det är en mental gräns på tre inte en fysisk
    Ja det verkar som en smart gräns, jag råkade köpa en till OXY3:a som ska få gula och svarta speedkläder, så allt som allt blir det 5 st helisar, hoppas att jag fixar det mentalt

Aktiv användare desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av Jockebanan Visa inlägg
    Ja det verkar som en smart gräns, jag råkade köpa en till OXY3:a som ska få gula och svarta speedkläder, så allt som allt blir det 5 st helisar, hoppas att jag fixar det mentalt

Ska bli kul o höra vad du tycker om den och hur du använder den med tanke på att du har 3:an också. Är fortfarande väldigt glad i min 3:a. Förresten, kan lugna er med att jag hittills inte stött på några som helst mentala hinder, problem eller mörka stunder efter jag bröt gränsen på både 3 och 5 i hangaren. Snarare tvärtom, det sägs att jag tillomed är gladare nuförtiden
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Aktiv användare arves avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    När har man en liten helikopter Svar Tailservo är 1/4 av bommen!
    Agile 5.5 Helicommand / TDR Helicommand / Logo 600SE Ikon
    Betrakta inte helin som leksak, utom när den crashar----> gör bekymren mindre!

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2014
    Citat Ursprungligen postat av Jockebanan Visa inlägg

Yes, bor i lägenhet så jag satte den gränsen, jag räknar inte min mcpx-bl "mikro goblin" som inte lämnat hyllan på ett bra tag men annars har jag hållit den regeln. Jag brukar vara rätt duktig att köpa på mig saker när jag kommer igång

Får se vad som händer med regeln om det blir hus

Roligt att se byggtråd o hur höra lite hur Oxy 2 flyger... den får grym feedback på HF men man får vara lite mer kritisk till vad man läser där. Jag väntar lite på 4an än för att byta ut min 450L, men det blev lite för lite fluget i somras, en polare lurade mig att gräva fram golfklubborna igen så det blev lite konkurrens om tiden det här året

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Jag har en oxy 2 och kan berätta lite Den flyger hur bra som helst! Lite mindre än 3an, ärligt talat känns den mer som vad jag hoppades att oxy 3 skulle vara storleksmässigt. Lite jobbigt med att allt är så lite när man skruvar ihop den, men inte behövt röra något sedan dess. Tailen sitter som ett skruvstäd, och den boggar inte för något ens på 3s, riktigt kul att flyga på lite lägre varv. Video från helgen då jag flög den lite inomhus (tack för att du filmade nicke!)

Synergy 766 // Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // 500SS // Protos Max v2 / 380 // Gaui X3
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •