T-Shirt Banner
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 44

Ämne: Tebax i träsket

Forum-räv Impellers avatar
    Reg.datum
    Aug 2011

Tebax i träsket

Hej ni alla.

Som en del av er säkert märkt så har jag haft ett brake i heliträsket.. men nu är man tillbaks, ringrostig och minns inte ett skit
    Fick köpa till rätt kurs en Agile7.2 av VIC2007 här på forumet, jag tackar för det.
    MEn fan vad kul, har inte gått en vecka utan att jag funderat på rcheli av någon anledning. Det är ju fantastiskt roligt, utmanande och tekniskt lagom då man inte är en "hacker"

RubinRc fick leverera all elektronik, stötta lokalt är bra har jag hört. Blir en 12S setup till skillnad från mina tidigare 14s maskiner. Hobbywing får leverera amp till en 4035:a. Kör ni med HW reglage inbyggda gov?
    20171214_201150.jpg20171214_201142.jpg
    Det var så länge sedan att man minns ju fan inte hur allt skulle vara. Håller på att damma av min laptop där vbar programmet är installerat, haha men jag minns inte lösenordet på den

Vbar, fullsize, gensace och MKS.
    What the fuck is WTF?

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Va roligt att höra välkommen tillbaka!

Jag har en HW130, riktigt bra BEC men man kan behöva en konding med vissa servon som har mkt transienter. Men jag tror det är inkluderat nuförtiden? Funkat bra både på Logo 700 med en scorpa 4525 och en Protos MAX med xnova 4530, HW130 är en rätt underspeccad ESC, den klarar helt klart mer än 130A.
    Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // Gaui X7 // Soxos 600 // Goblin Urukay
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Grattis eller nåt
    Ja det är gött när det kladdar ner hjärnan till den milda grad att man inte kan släppa tanken på det. Själv anser jag mig lyckligt lottad att ha en hobby som jag fastnat för. Har provat att bara tänka på sånt man borde och måste göra, men man blir inte så särskilt kul då.

HW gov är bra och räcker långt. Vbar gov är än vassare och mer proaktivt, nåt man sannolikt uppskattar om man flyger lite hårdare.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Kul att se att du är tillbaka! Agile 7.2 är en kraftig heli och väger ganska mycket. Har en scorpion 4525 i den ena och stockmotorn i den andra. Kan tänka mig att en Scorpion 4035 är lite underdimensionerad för din flygstil (Om du flyger som förr) En HW130 funkar fint även om du vill byta motor framöver.

Reg.datum
    Aug 2011
    Tack alla som får mig känna mig välkommen igen=)

Du Jonas.. Jag är så ringrostig du fattar inte Kan vara bra att jag har låg output i början så jag får känna efter vad man minns och inte minns i fingerspetsarna

Togi: konding denna följer med min HW men fattar inte vars den ska sitta, haha. Tips emottages gärna.

Desmo: Fint att goven är OK, jag nöjer mig med OK. Har bråkat med vbar gov förut utan att få det bra. Får se sen om det blir motorbyte kanske jag tar i det.
    What the fuck is WTF?

Forum-räv
    Reg.datum
    Nov 2011
    Nice mannen. Kanske kommer du till PKWSM 2018 i ylläs Finland.
    Align T-Rex 700E V2 vbar Neo (800 tail) 813mm Edge, Align T-rex 600E Pro vbar Silverline(700 stretchkit) 625mm Radix, Align T-Rex 450L Dom vbar Neo,
    Align T-rex 450 sport (480 Tarot stretch) 350mm Radix, Blade mcpX BL pimpade och original

Aktiv användare arves avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Yes! He's back!
    Kul att få ha dig hängande här igen
    TDR -- Protos Max Evo 800 -- Logo 690 -- NEO/ VBC

Betrakta inte helin som leksak, utom när den crashar----> gör bekymren mindre!

Reg.datum
    Aug 2011
    Kul att vara här
    Slut buntband, bara det och vbar setup och ESC setup sen ska det provas flyga. Tänkte vara uppe innan årsskiftet iaf. Då har jag flygit en gång i år iaf

Skickat från min SM-J730F via Tapatalk
    What the fuck is WTF?

Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av 338federal Visa inlägg
    Nice mannen. Kanske kommer du till PKWSM 2018 i ylläs Finland.
    Hello vännen, ja det uteblev ju i somras så det får väl bli 2018 då Och nej, kommer inte basta 2018 heller, haha

Skickat från min SM-J730F via Tapatalk
    What the fuck is WTF?

Forum-räv
    Reg.datum
    Nov 2011
    Hördu TeroS. Impeller ska int basta 2018. Hur många öl skall vi hälla i så han tar en rejäääl "suomi pojat sauna". Hehe men du impeller. Bara din närvaru har gjort träffen nice. Du var saknad 2017. Vi har inte glömt dig mannen. Roligt att du är i träsket igen och hoppas att det håller isig.
    Align T-Rex 700E V2 vbar Neo (800 tail) 813mm Edge, Align T-rex 600E Pro vbar Silverline(700 stretchkit) 625mm Radix, Align T-Rex 450L Dom vbar Neo,
    Align T-rex 450 sport (480 Tarot stretch) 350mm Radix, Blade mcpX BL pimpade och original

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •