T-Shirt Banner
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Accurc

Hybridvisning

Aktiv användare daniel16s avatar
    Reg.datum
    Sep 2013

Accurc

halloj,

Har ett litet problem med helikopterna när jag ska flyga med dom och lyfter så drar den något otroligt till vänster hela tiden? Måste lägga aileron till höger så helin står helt snett för att få den att stå still, någon som vet vad det kan vara? Har testat o kalibrera o kollat subtrim o sådant, känns väldigt märkligt..

Mvh Daniel
    Logo 800 Xxtreme vbar, LOGO 600 V-Bar, Goblin 500, T-Rex 150 dfc, SPECTRUM DX7s och Dx9. Planka: Extra 260, 1.9m, Extra 260, 2.6m CARF, Edge 540 CARF!
    HAVE FUN AND FLY HARD

Användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Detta har även jag upplevt, men har vant mig och håller den i rörelse hela tiden, så jag har förträngt det, vet dock inte någon lösning på det.

Reg.datum
    Sep 2013
    Ok, nej känns konstigt, flög med en vän igår och hans heli var inte så?! Känns lite märkligt. .
    Logo 800 Xxtreme vbar, LOGO 600 V-Bar, Goblin 500, T-Rex 150 dfc, SPECTRUM DX7s och Dx9. Planka: Extra 260, 1.9m, Extra 260, 2.6m CARF, Edge 540 CARF!
    HAVE FUN AND FLY HARD

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Min drog lite till höger. Det försvann när jag satte offset på rate i radion och gjorde en ny kalibrering.
    Trex 600N DFC Trex 700N DFC
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Reg.datum
    Sep 2013
    Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    Min drog lite till höger. Det försvann när jag satte offset på rate i radion och gjorde en ny kalibrering.
    Tack, kan testa det! Hur gör jag de i radion? Tror aldrig jag gjort det

Edit: säg att man bara kan ställa offset i mix? Typ aileron till rudder eller flaps?
    Senast redigerat av daniel16 den 2018-01-11 klockan 09:32.
    HAVE FUN AND FLY HARD

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Vilket gyro har du i maskinen ? Blir enklare att komma med förslag när man vet det

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Reg.datum
    Sep 2013
    Har inte hunnit ändra något sådant så det är original, accurc:s. Frågade på helifrwak också o fick svar från en som jobbar med AccuRc företaget o han sa att det akulle vara så, att helin ligger lite snett i luften för att den ska stå still i luften, Phoenix simmen så stod helin helt rakt så kan ju vara att Accurc har gjort det mer realistiskt så det blir så som i real life så att säga :-)
    HAVE FUN AND FLY HARD

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Citat Ursprungligen postat av daniel16 Visa inlägg
    Har inte hunnit ändra något sådant så det är original, accurc:s. Frågade på helifrwak också o fick svar från en som jobbar med AccuRc företaget o han sa att det akulle vara så, att helin ligger lite snett i luften för att den ska stå still i luften, Phoenix simmen så stod helin helt rakt så kan ju vara att Accurc har gjort det mer realistiskt så det blir så som i real life så att säga :-)
    ok då är det nog säkert bara en kalibrering av radion som behövs.
    kola i i monitoring i radion om alla staplar är nollade när stickorna är centrerade.
    är säkert så att aileron drar lite åt vänster i monitoringen i radion när stickorna är i mitten.
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Reg.datum
    Sep 2013
    Citat Ursprungligen postat av helge k Visa inlägg
    ok då är det nog säkert bara en kalibrering av radion som behövs.
    kola i i monitoring i radion om alla staplar är nollade när stickorna är centrerade.
    är säkert så att aileron drar lite åt vänster i monitoringen i radion när stickorna är i mitten.
    Jo ska kolla monitorn också och se så allt står på noll där o göra en till kalibrering !
    HAVE FUN AND FLY HARD

Reg.datum
    Sep 2013
    Har hållit på ett bra tag nu och gjort o alltingo kalibrerat o allt, inget funkar, omman ser på alla youtube videos så ligger dom näst intil rakt o drar inget till vänster så det måste vara något antingen jag gör elleri programet?
    HAVE FUN AND FLY HARD

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •