T-Shirt Banner
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Ace Gt5 gyro

Hybridvisning

Ace Gt5 gyro

Hej.
    Är det någon här på forumet som har koll på Gt5.1 gyrot?
    Har en Dx6 tx så är tvungen att ställa swash o tailgain i gyrot,men är lite osäker på om det är P eller I som ska justeras?
    Vore tacksam för lite input från er som kan
    Mvh Björn

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
    Senast redigerat av Bjrn1975 den 2018-01-13 klockan 01:13.

Citat Ursprungligen postat av Bjrn1975 Visa inlägg
    Hej.
    Är det någon här på forumet som har koll på Gt5 gyrot?
    Har en Dx6 tx så är tvungen att ställa swash o tailgain i gyrot,men är lite osäker på om det är P eller I som ska justeras?
    Vore tacksam för lite input från er som kan
    Mvh Björn

Ingen?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Hej
    Jag kan inte Gt5, men det finns piloter här som kan, så om Du lugnar dig lite, så löser det sig!
    Under tiden. Har Du 5.1 eller 5.2 ?? Vilken helikopter, och har Du dongel för å ändra gyrot??
    Har hört att det gyrot kräver lite micklande med gainparametrarna för att bli bra!
    Bye

Citat Ursprungligen postat av NitroHybrid Visa inlägg
    Hej
    Jag kan inte Gt5, men det finns piloter här som kan, så om Du lugnar dig lite, så löser det sig!
    Under tiden. Har Du 5.1 eller 5.2 ?? Vilken helikopter, och har Du dongel för å ändra gyrot??
    Har hört att det gyrot kräver lite micklande med gainparametrarna för att bli bra!
    Bye
    Hej.
    Tack för ditt svar!
    Jo jag får nog lugna ner mig en aning
    Det är 5.1 utan dongel o den sitter i en G380 jag köpte av en annan medlem här på forat.
    Har ställt upp P gain på swaschen till ca 80% nu men upplever den som fortfarande ganska hal o otrevlig att flyga med.
    Tailgain(P) står på 75% i nuläget o känns helt ok på det lilla jag testat

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    "Har ställt upp P gain på swaschen till ca 80% nu men upplever den som fortfarande ganska hal o otrevlig att flyga med."
    Det är väl I-gain, som får helin att ligga kvar i läget, så testa att öka I-gain, eller sätt minst 25% exponential i radion.
    G380 tolkar jag som Goblin, o dom är gjorda för o va kvicka. Sänk varvet o minska cykliska utslagen i gyrot!
    Jag flyger med en Goblin 420, som jag tycker är stabil o fin för o va så liten. Har MiniVbar, så jag kan inte
    hjälpa direkt med inställningar.

"Har ställt upp P gain på swaschen till ca 80% nu men upplever den som fortfarande ganska hal o otrevlig att flyga med."
    Det är väl I-gain, som får helin att ligga kvar i läget, så testa att öka I-gain, eller sätt minst 25% exponential i radion.
    G380 tolkar jag som Goblin, o dom är gjorda för o va kvicka. Sänk varvet o minska cykliska utslagen i gyrot!
    Jag flyger med en Goblin 420, som jag tycker är stabil o fin för o va så liten. Har MiniVbar, så jag kan inte
    hjälpa direkt med inställningar.
    Ahaa I gain?,,då ska jag testa på nytt imorrn om vädret tillåter,tack för tipset!
    Jag har haft nästan alla Goblin modeller tidigare inklusive 380 så jag vet att dom flyger otroligt fint när setupen är korrekt
    Har bara kört med Brain o Beastx tidigare.
    Är väll dock ganska övertygad om att det inte är gyrot i sig som är problemet,utan snarare min okunskap om dito

Skickat från min SM-T580 via Tapatalk

Testade o ställa upp I gain på swasch idag o det vart genast mycket bättre
    Känns helt klart som att det kommer o bli riktigt bra efter lite mer tweekande
    Så ett stort tack till dig Nitrohybrid som knuffade mig i rätt riktning!

Mvh Björn

Aktiv användare
    Reg.datum
    Dec 2011
    Citat Ursprungligen postat av Bjrn1975 Visa inlägg
    Testade o ställa upp I gain på swasch idag o det vart genast mycket bättre
    Känns helt klart som att det kommer o bli riktigt bra efter lite mer tweekande
    Så ett stort tack till dig Nitrohybrid som knuffade mig i rätt riktning!

Mvh Björn

Det är bara skoj, när man kan hjälpa till, så att det blir bra
    Lite D-gain nu för att få till stoppen, nu när förstärkningen är hög på I o P.

Det är bara skoj, när man kan hjälpa till, så att det blir bra
    Lite D-gain nu för att få till stoppen, nu när förstärkningen är hög på I o P.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •