T-Shirt Banner
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 58

Ämne: Neo med spektrum DX9

Aktiv användare daniel16s avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Citat Ursprungligen postat av Tommy_H Visa inlägg
    Har du en bild på fliken med kanalerna i neo?
    Och kanske en på hur du har angivit switscharna i sin meny på dx8?

Vilket fartreglage har du?

Skickat från min E6653 via Tapatalk
    Ska lägga upp bilder ikväll så ni kan se,

Jag ska köra med kontronik jive 100+lv men har inte ställt in den ännu, tänkte köra gov i den och inte i neon.
    Logo 800 Xxtreme vbar, LOGO 600 V-Bar, Goblin 500, T-Rex 150 dfc, SPECTRUM DX7s och Dx9. Planka: Extra 260, 1.9m, Extra 260, 2.6m CARF, Edge 540 CARF!
    HAVE FUN AND FLY HARD

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Citat Ursprungligen postat av daniel16 Visa inlägg
    Ska lägga upp bilder ikväll så ni kan se,

Jag ska köra med kontronik jive 100+lv men har inte ställt in den ännu, tänkte köra gov i den och inte i neon.
    På en kontronik 100+lv nan du endast använda dig av governor som är inbyggt i fartreglaget. Har inte hört att man kan köra extern gov på dessa.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Reg.datum
    Sep 2013
    Citat Ursprungligen postat av helge k Visa inlägg
    På en kontronik 100+lv nan du endast använda dig av governor som är inbyggt i fartreglaget. Har inte hört att man kan köra extern gov på dessa.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
    Men vet du hur jag ställer det i neon då? Enligt en på helifreak ska jag ställa in radion som på vstabis hemsoda på dx8 och th kurvorna på 0% 50% o 100% men när jag ställer in esc måste jag väl sätta th kurvor där också så den vet vilken headspeed jag vill ha?
    Logo 800 Xxtreme vbar, LOGO 600 V-Bar, Goblin 500, T-Rex 150 dfc, SPECTRUM DX7s och Dx9. Planka: Extra 260, 1.9m, Extra 260, 2.6m CARF, Edge 540 CARF!
    HAVE FUN AND FLY HARD

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    hade du havt Vbar radio till neon så hade jag vetat detta.
    jag själv har aldrig testat med min DX8 på mina neos.
    men för att programera kontronik reglagen så behöver du 0-50-100 signal till fartreglaget
    sedan när den är proggad så är det raka kurvor ut från Neo till ESC ex 60% bank1 70% bank2 80% bank 3 för att gov i reglaget skall fungera. problemet är väl att neon funkar lite annorlunda än gamla V-bar där man kunde använda throttle kurvan direkt från DX8 an.
    så det låter som att det är krångligare att progga upp en neo med annan radio än V-control.
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Reg.datum
    Sep 2013
    Har fått lite beskrivit på helifreak o nu tror jag att jag förstår hur jag ska göra.

Har dock ett problem till när jag ställde in den första gången med swashen, har satt i rätt sevo kabel i rätt channel i neon o sen i neo setupen på swash så går collective rätt, positiv o negativ, men höger o vänster o fram o bak är konstigt, t.ex svänger jag höger så rör sig servot som sitter bak, det är typ vridet ett halv varv, har testat att ändrat kablarna till neon men blir inte annorlunda, måste man ändra nått under expert hatten i neon till Goblin?
    HAVE FUN AND FLY HARD

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Har fått lite beskrivit på helifreak o nu tror jag att jag förstår hur jag ska göra.

Har dock ett problem till när jag ställde in den första gången med swashen, har satt i rätt sevo kabel i rätt channel i neon o sen i neo setupen på swash så går collective rätt, positiv o negativ, men höger o vänster o fram o bak är konstigt, t.ex svänger jag höger så rör sig servot som sitter bak, det är typ vridet ett halv varv, har testat att ändrat kablarna till neon men blir inte annorlunda, måste man ändra nått under expert hatten i neon till Goblin?
    Kolla så att du inte angett hur Neon är monterad felaktigt i Vstabi. Om det är angivet 180° fel, t.ex. servokontakterna bakåt i stället för framåt så blir det som du beskriver.

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Reg.datum
    Sep 2013
    Citat Ursprungligen postat av nkma Visa inlägg
    Kolla så att du inte angett hur Neon är monterad felaktigt i Vstabi. Om det är angivet 180° fel, t.ex. servokontakterna bakåt i stället för framåt så blir det som du beskriver.

/Bo
    Jag ska dubbelkolla sen men är rätt säker på att jag satt servo kontakterna rätt, och swash plattan i radion på normal, och swashplattan i neon rätt och även hur den sitter,.
    HAVE FUN AND FLY HARD

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Jag ska dubbelkolla sen men är rätt säker på att jag satt servo kontakterna rätt, och swash plattan i radion på normal, och swashplattan i neon rätt och även hur den sitter,.
    Dom sakerna du nämner är troligen rätt.
    Kolla speciellt noga det jag skrev om, dvs. bilderna i setup som visar vilken riktning Neon är vänd.
    Det jag skrev om finns under fliken "Setup - Sensor" i Vstabi.
    Hur har du Neon monterad? Servokontakterna framåt eller bakåt?

/Bo
    Senast redigerat av nkma den 2018-01-25 klockan 14:32. Anledning: monterad...
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Reg.datum
    Sep 2013
    Citat Ursprungligen postat av nkma Visa inlägg
    Dom sakerna du nämner är troligen rätt.
    Kolla speciellt noga det jag skrev om, dvs. bilderna i setup som visar vilken riktning Neon är vänd.
    Det jag skrev om finns under fliken "Setup - Sensor" i Vstabi.
    Hur har du Neon monterad? Servokontakterna framåt eller bakåt?

/Bo
    Okej jo precis, ska dubbelkolla allting sen så det verkligen är rätt!

Har inte monterat neon ännu, den ligger ännu löst men ska ha kontakterna framåt!
    HAVE FUN AND FLY HARD

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Okej jo precis, ska dubbelkolla allting sen så det verkligen är rätt!

Har inte monterat neon ännu, den ligger ännu löst men ska ha kontakterna framåt!
    Jag vet inte om det är en fördom, men jag har läst på forum om problem som heliflygare haft med Mikado FBL-kontrollers med servokontakterna monterade bakåt, så jag brukar försöka montera som du, dvs. servokontakterna framåt. På Neo är det ganska logiskt, IMO, så att man kommer åt USB-kontakten lätt.

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •