T-Shirt Banner
Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 58 av 58

Ämne: Neo med spektrum DX9

Aktiv användare daniel16s avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Citat Ursprungligen postat av jlindberg Visa inlägg
    Ställ th på 0,25,50,75,100 när du programerar esc, så funkar det!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Provat det också men blir ingen skillnad :/ när jag ställde in Neo så måste man ha th på Normal 0% o stunt 1, 50% o stunt 2, 100% annrs funkar inte neo med dx9..
    Logo 800 Xxtreme vbar, LOGO 600 V-Bar, Goblin 500, T-Rex 150 dfc, SPECTRUM DX7s och Dx9. Planka: Extra 260, 1.9m, Extra 260, 2.6m CARF, Edge 540 CARF!
    HAVE FUN AND FLY HARD

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Blanda inte in Neon nu om du har fixat så att den släpper igenom trottelsignalen som den ska.
    Då är den klar. Låt den vara!

Jag får intrycket att du blandar olika råd och att det är därför det blir lite krångligt.

Om du nu kör Ragges version så kan du glömma throttel-spaken under setup. Den är "död".
    När det står i instruktionen att du ska dra i spaken så ska du inte dra i spaken utan istället slå om din switch.

När du ska ha full throttle till ESC så ställer du switchen till "stunt 2".
    När du ska ha min throttle till ESC så ställer du switchen till "normal".

Om du behöver 50% till ESC under setup så ställer du switchen till "stunt 1".

Om du vill skicka en video kan du lägga den på t.ex. mega.nz och skicka en länk.
    Jag tror tyvärr inte att en video säger så mycket.

Ett knep som jag använder ibland när jag är osäker på om t.ex. signalen kommer fram, ut från FBL-kontroller är att koppla in ett servo som centrerar på 1500 µs på ESC-utgången på FBL-kontrollern. Med servotestare kan man i förväg se var 0, 50 och 100 placerar servoarmen. Om du hade gjort det så hade du troligen sett att servot inte rörde sig när du drog i throttle-spaken på radion.

Det som gör det svårt att följa med dig här är att det går inte att veta:
    – Vad du just nu har gjort och har för inställningar i radion.
    – Vad du just nu har gjort och har för inställningar i Neo'n.

På datorn kan du ju hela tiden kolla att Neo'n tar emot den trottle-signal som du tror att du skickar från radion.

Börja med det, så att du vet 100% säkert vad du ska göra för att få "min trottle" och "full trottle" till ESC'n.

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, HK, Mikado & XLPower. Mest sport & 450.

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av daniel16 Visa inlägg
    Provat det också men blir ingen skillnad :/ när jag ställde in Neo så måste man ha th på Normal 0% o stunt 1, 50% o stunt 2, 100% annrs funkar inte neo med dx9..

Så är det inte.
    När du skriver att man måste använda de tre lägen för Neon tror jag att du blandar ihop vad som behövs för Neo och vad som behövs för ESC'n.
    Neo'n vet över huvud taget inte vilka lägen du har på dina switchar på radion, såvida man inte kopplar switchar till kanaler.
    Den vet bara vilken signal som kommer på de olika kanalerna.

Det jlindberg rekommenderar är den metod som jag rekommenderade, men som du inte använder.

Eller använder du bank-switch i Neo'n under setup?

Det har jag aldrig gjort. Jag kör alltid med en bank under setup tills jag är klar för maiden.
    Vill jag då har flera banker så kopierar den jag har använt under setup till dom andra och ändrar sedan det jag vill ändra i dom andra bankerna.

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, HK, Mikado & XLPower. Mest sport & 450.

Reg.datum
    Sep 2013
    Får ingen signal hur jag än gör, ändrar switchen till stunt så händer inget med ESC, den känner inte av full positiv på nått konstigt sätt. Provade nu, har inte ändrat nått i Neo eller i radion, har ställt som i ragges video och i neo har jag satt external gov och under GOV 2 satt jag ”off” och th kurvorna är satta som i följande länk : http://www.vstabi.info/de/node/1989
    Logo 800 Xxtreme vbar, LOGO 600 V-Bar, Goblin 500, T-Rex 150 dfc, SPECTRUM DX7s och Dx9. Planka: Extra 260, 1.9m, Extra 260, 2.6m CARF, Edge 540 CARF!
    HAVE FUN AND FLY HARD

Reg.datum
    Sep 2013
    Citat Ursprungligen postat av nkma Visa inlägg
    Så är det inte.
    När du skriver att man måste använda de tre lägen för Neon tror jag att du blandar ihop vad som behövs för Neo och vad som behövs för ESC'n.
    Neo'n vet över huvud taget inte vilka lägen du har på dina switchar på radion, såvida man inte kopplar switchar till kanaler.
    Den vet bara vilken signal som kommer på de olika kanalerna.

Det jlindberg rekommenderar är den metod som jag rekommenderade, men som du inte använder.

Eller använder du bank-switch i Neo'n under setup?

Det har jag aldrig gjort. Jag kör alltid med en bank under setup tills jag är klar för maiden.
    Vill jag då har flera banker så kopierar den jag har använt under setup till dom andra och ändrar sedan det jag vill ändra i dom andra bankerna.

/Bo
    Såhär har jag i Neo nu: Normal =Bank 1, stunt 1= bank 2, Stunt 2= bank 3, och Hold är Switch för ”motor”

Jag provade att ändra Normal till jlindbergs förslag men ESC:n reagerade inte på det heller :/
    HAVE FUN AND FLY HARD

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av daniel16 Visa inlägg
    Såhär har jag i Neo nu: Normal =Bank 1, stunt 1= bank 2, Stunt 2= bank 3, och Hold är Switch för ”motor”

Jag provade att ändra Normal till jlindbergs förslag men ESC:n reagerade inte på det heller :/
    Har du kopierat alla inställningar i den bank som du gjort setup i till de andra bankerna?
    Annars har du en konfigurerad bank och två med default-inställningar.
    Det kan bli konstigt.

Som jag skrev tidigare så tycker jag att det är enklare att göra hela setup i en bank.
    Jag skulle inte klara av att göra setup i tre banker samtidigt.

jlindbergs förslag baseras på att du inte kör Ragges förslag, som jag förstår det. Om du blandar olika förslag blir det konstigt.

Om du ändrar så att normal i radion ger 0-100.
    Om du kontrollerar så att den banken i Neo'n är inställd så att den skickar ut throttle-signalen till ESC.
    Då kan du sedan göra end-point kalibration av ESC och därefter setup av ESC.

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...

Reg.datum
    Sep 2013
    Jag ska kika på allt imorgon igen och gå igenom allt lugnt igen så som du beskriver!
    HAVE FUN AND FLY HARD

Reg.datum
    Sep 2013
    Fick inte det att lira så skaffade en Mini vbar iatället, det tog 40min att ställa in allting och nu funkar det så blir att provflyga nån dag nu när det blir fint! Tack för all hjälp! Om någon behöver en Ny Neo så har jag en ;-)
    HAVE FUN AND FLY HARD

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •