T-Shirt Banner
Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 58

Ämne: Neo med spektrum DX9

Aktiv användare daniel16s avatar
    Reg.datum
    Sep 2013

Neo med spektrum DX9

Halloj.

Har lite problem med att göra en setup med min dx9 och goblin 500, har kört dom äldre vbar så är inte helt ny på det, men när jag ska göra en setup på min neo så får jag inte till det, först o främst har jag följt videos på youtube med dx9 o neo och ser jag i deras setup på transmitter i början så går alla staplar utom bankswitch och motor, så som jag ser det på youtue så ska det gå över till `stop` i stapeln när jag slår i hold och till `run`när man slår över till normal mode, men det stapeln rör sig inte alls i setupen?? Vad har jag missat?

Och sedan swash servonen rör sig lite konstigt, pitch går dom som dom ska men höger, vänster, frammåt o bakåt så går servonen helt konstigt, testat att byta kontakterna i neon men hjälper inte, o dom är kopplade i neon som dom ska till channel 1,2,3. ??
    Logo 800 Xxtreme vbar, LOGO 600 V-Bar, Goblin 500, T-Rex 150 dfc, SPECTRUM DX7s och Dx9. Planka: Extra 260, 1.9m, Extra 260, 2.6m CARF, Edge 540 CARF!
    HAVE FUN AND FLY HARD

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av daniel16 Visa inlägg
    Halloj.

Har lite problem med att göra en setup med min dx9 och goblin 500, har kört dom äldre vbar så är inte helt ny på det, men när jag ska göra en setup på min neo så får jag inte till det, först o främst har jag följt videos på youtube med dx9 o neo och ser jag i deras setup på transmitter i början så går alla staplar utom bankswitch och motor, så som jag ser det på youtue så ska det gå över till `stop` i stapeln när jag slår i hold och till `run`när man slår över till normal mode, men det stapeln rör sig inte alls i setupen?? Vad har jag missat?

Och sedan swash servonen rör sig lite konstigt, pitch går dom som dom ska men höger, vänster, frammåt o bakåt så går servonen helt konstigt, testat att byta kontakterna i neon men hjälper inte, o dom är kopplade i neon som dom ska till channel 1,2,3. ??
    Off topic:
    Hur gick det för dig med programmen för Neo'n?
    Det är alltid trevligt med lite feedback!

On topic:
    Vilken mottagare eller satellit använder du?
    Hur har du kopplat ihop mottagare och Neo?

Jag har testat olika varianter, mottagare, satellit och s-bus. S-bus med hjälp av DSM-mottagare med sbus.

Om du kör sat eller single wire, t.ex. s-bus, så har du ju oftast fler kanaler, som 7 och 8, t.ex. för resque.

I bilden "Setup - Receiver" i Vstabi på datorn kan du se vd som händer på kanalerna och också tilldela kanaler till alla funktioner som behövs.
    Har du "Motor" till kanal 1?

Under fliken "Transm." i Vstabi kan du se vad som kommer från radion och även om allt går åt rätt håll eller behöver inverteras i radion.

Om en signal på en kanal inte ser ut som den ska så är det troligen något som behöver ställas in i din DX9.

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Reg.datum
    Sep 2013
    Citat Ursprungligen postat av nkma Visa inlägg
    Off topic:
    Hur gick det för dig med programmen för Neo'n?
    Det är alltid trevligt med lite feedback!

On topic:
    Vilken mottagare eller satellit använder du?
    Hur har du kopplat ihop mottagare och Neo?

Jag har testat olika varianter, mottagare, satellit och s-bus. S-bus med hjälp av DSM-mottagare med sbus.

Om du kör sat eller single wire, t.ex. s-bus, så har du ju oftast fler kanaler, som 7 och 8, t.ex. för resque.

I bilden "Setup - Receiver" i Vstabi på datorn kan du se vd som händer på kanalerna och också tilldela kanaler till alla funktioner som behövs.
    Har du "Motor" till kanal 1?

Under fliken "Transm." i Vstabi kan du se vad som kommer från radion och även om allt går åt rätt håll eller behöver inverteras i radion.

Om en signal på en kanal inte ser ut som den ska så är det troligen något som behöver ställas in i din DX9.

/Bo
    Håller ännu på med det

Jag kör två dsmx satteliter, den står på kanal 7 men händer inget om jag ändrar i setupen, äändrade till kanal 1 och då ändrade den till `motor off`men händer ändå inget om jag rör på hold knappen..

Har försökt ändrat allt i radion men händer inget, och även swashen rör sig helt åt skogen vad jag än gör..
    Logo 800 Xxtreme vbar, LOGO 600 V-Bar, Goblin 500, T-Rex 150 dfc, SPECTRUM DX7s och Dx9. Planka: Extra 260, 1.9m, Extra 260, 2.6m CARF, Edge 540 CARF!
    HAVE FUN AND FLY HARD

Forum-räv ragge1s avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    så gjörde jag

| HD 500 Cell : vx1e | Atom 6HV : vbar NEO pro rescue | Goblin 700: vbar 5,3 pro |

Reg.datum
    Sep 2013
    Citat Ursprungligen postat av ragge1 Visa inlägg
    så gjörde jag

Har följt den, det ända jag inte ändrat är th kurvorna, får följa den videon nu igen och se om det funkar då.
    HAVE FUN AND FLY HARD

Reg.datum
    Sep 2013
    Nu kunde jag inte ens binda med min radio, förstår inte vad det är för fel.. så här svårt var det dock inte med dom äldre vbaren
    HAVE FUN AND FLY HARD

Reg.datum
    Sep 2013
    Förresten så kan jag väl inte ställa th kurvorna på 0,50 o 100%? Det ska jag väl sätta sensre när jag programerar min esc så den vet vilket varv jag ska ha?
    HAVE FUN AND FLY HARD

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Nu kunde jag inte ens binda med min radio, förstår inte vad det är för fel.. så här svårt var det dock inte med dom äldre vbaren
    Att binda med Vbar går ibland men långt från alltid, enligt min erfarenhet. Även med äldre Vbar.
    Jag har flera gånger gett upp och kopplat satelliterna till en mottagare, bundit med denna och sedan kopplat satelliterna till Vbar. Då har allt fungerat.

Jag har inte koll på om alla satelliter fungerar med både 11 och 22 ms.

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, Alzrc, HK, Mikado, SAB & XLPower. Mest sport & 450.

Reg.datum
    Sep 2013
    Citat Ursprungligen postat av nkma Visa inlägg
    Att binda med Vbar går ibland men långt från alltid, enligt min erfarenhet. Även med äldre Vbar.
    Jag har flera gånger gett upp och kopplat satelliterna till en mottagare, bundit med denna och sedan kopplat satelliterna till Vbar. Då har allt fungerat.

Jag har inte koll på om alla satelliter fungerar med både 11 och 22 ms.

/Bo
    Jo precis har förstått det, testar att göra allting nytt imorgon och ställa in som Ragge1, hur blir det med TH då? Om jag ställer 0% 50% o 100% i radion som i videon? Blir det gov i neon då? Hade ju tänkt köra th kurvor med min esc bara men det går ju inte eftersom jag måste ställa det i neon nu?
    HAVE FUN AND FLY HARD

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Förresten så kan jag väl inte ställa th kurvorna på 0,50 o 100%? Det ska jag väl sätta sensre när jag programerar min esc så den vet vilket varv jag ska ha?
    Man kan säkert göra på olika sätt, men så här gör jag.
    Jag har fyra trottlekurvor, tre för flygning med olika varvtal och en för setup.
    De tre första är konstant och ger t.ex. 1650, 1800 och 1950 RPM när governor är klar.
    Den fjärde, som jag aktiverar under setup för att kunna definiera end points, går från -100 till 100 (i min radio). Kanske 0 till 100 i en annan radio. Med setup-kurvan är det ju också lätt att se i Vbar/Neo att throttle-signalen kommer fram som den ska.

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •