T-Shirt Banner
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Traxxas Xmaxx (xtreme:))

Forum-räv Impellers avatar
    Reg.datum
    Aug 2011

Traxxas Xmaxx (xtreme:))

Hellu,
    Var idag hos David på RubinRc och hämtade senaste rcmojjängen. Fast enl sambon så var det kattens nya tjänstebil, haha
    20180125_190630.jpg
    Som sagt, jag måste kompensera på något sätt.. jag kan inte hålla fingrarna ifrån stora RC saker, hehe.. Väntar fortfarande på en Stor JET kärra i forma av en Sukhoi 27.. den skulle jag fan köpa nästan osett..
    What the fuck is WTF?

Forum-räv waqrs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ahh, X-Maxxen är ju hur grym som helst. Ska köpa en 8S någon gång i livet, så är det bara. Hade tänkt att köra en nu under våren men så blev jag med Arrma Kraton istället. Helt ok bil det också

Kanske blir en X-Maxx ändå framöver om jag känner mig själv rätt

Hör av dig om du tröttnar på din
    Futaba T8J

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av waqr Visa inlägg
    Ahh, X-Maxxen är ju hur grym som helst. Ska köpa en 8S någon gång i livet, så är det bara. Hade tänkt att köra en nu under våren men så blev jag med Arrma Kraton istället. Helt ok bil det också

Kanske blir en X-Maxx ändå framöver om jag känner mig själv rätt

Hör av dig om du tröttnar på din
    Katter är fascinerande djur!

Impeller:
    Hur har du uppfostrat katten till en finsmakare när det gäller RC-bilar?

/Bo

PS:
    Kanske det går att lära katten att köra så här:

Det roliga börjar vid 1:15.
    Senast redigerat av nkma den 2018-01-27 klockan 12:02. Anledning: PS.
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 550, 600 & 700. HK, Align & Logo. Mest sport & 450.

Reg.datum
    Aug 2011
    Bil är sharmigt kul faktiskt. Var ute i snön idag och plumsade. Pga dess storlek så tar den sig fram ofantligt bra, kliver över och 8s power sprätter sig ur många kniviga situationer

Med paddeldäck ska den göra sig bra, blir lite vettenplaning till sommarn också

Och efter några körningar så får jag inte känslan av att det måste köpas en massa upgrades. Hade stampede förra sommarn, där blev det div upgrades för att få bra.

Den älskar jag enkelheten med att ta lös karossen, enkelt vred och vrid sen är den lös. I med accar som ochså är väldigt enkelt gjort och praktiskt. Kan varmt rekommendera en.

Skickat från min SM-J730F via Tapatalk
    What the fuck is WTF?

Forum-räv bebbes avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Hade en sådan förra året. Jättekul bil. Och är man inte helt galen ang hur man kör håller den otroligt bra för sin vikt och storlek!

Körde tom på bana med den och det var jättekul det med. Förmedlar en rätt go känsla!

Enda som jag tänker skulle kunna uppdateras är styrservo. Lite klena för den belastningen bilen utsätter dom för. Blir lite ”fladdrigt” ibland

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    T-Rex 250 DFC, Eachine E010S, Eachine Lizard 95, 250 race quad, Spektrum DX8.

Reg.datum
    Aug 2011
    Ja styrservot skulle vart av det kraftigare laget, det håller jag med om. Som du säger så verkar den ha tuffare att stå emot ibland i ojämnheter

Körde igår med en som har metanolare tmaxx? Och det är avsevärt enklare för xmaxx att ta sig fram i livet, den rullar nästan obekymrat fram över plogvallar, snöiga backar osv. Medans den mindre kullrar över vid minsta ojämnhet.

Igår efter ett migränanfall (jag skyller på nitrolukten) så gick jag ner och lödde en ledramp. Gör det enklare att se fram om man kör i mörker, gör stor skillnad faktisk.

What the fuck is WTF?

Forum-räv bebbes avatar
    Reg.datum
    Nov 2012
    Citat Ursprungligen postat av Impeller Visa inlägg
    Ja styrservot skulle vart av det kraftigare laget, det håller jag med om. Som du säger så verkar den ha tuffare att stå emot ibland i ojämnheter

Körde igår med en som har metanolare tmaxx? Och det är avsevärt enklare för xmaxx att ta sig fram i livet, den rullar nästan obekymrat fram över plogvallar, snöiga backar osv. Medans den mindre kullrar över vid minsta ojämnhet.

Igår efter ett migränanfall (jag skyller på nitrolukten) så gick jag ner och lödde en ledramp. Gör det enklare att se fram om man kör i mörker, gör stor skillnad faktisk.

Ja, det blir mycket lättare att hitta bra ställen att köra på med en XMAXX!

Jag monterade ett tag lite FPV utrustning på min bil. Det fungerade jäkligt bra iom att bilen tar sig fram så bra

Skickat från min iPhone med Tapatalk
    T-Rex 250 DFC, Eachine E010S, Eachine Lizard 95, 250 race quad, Spektrum DX8.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •