T-Shirt Banner
Sidan 10 av 13 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 128

Ämne: Align Trex 700XN bygge

Kul att det fungerar.

Angående gain till tailen så kan du hamna allt mellan 70 och 90 beroende tailservo, hs, mekanisk gain osv. Bara att testa dig fram.

Angående motortemp så blir den väldigt låg om den går fett vilket den gör på fabriksinställningar.
    Daniel Ekström

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    När du gasar till i film nummer 2 vid ca 0:12 låter det som den går riktigt snålt, där försvinner även mycket av röken .Vad kör du för typ av throttelkurva ?
    Senast redigerat av Kråkan den 2018-05-22 klockan 13:03.
    Trex 600N DFC Trex 700N DFC
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Citat Ursprungligen postat av EKAN Visa inlägg
    Kul att det fungerar.

Angående gain till tailen så kan du hamna allt mellan 70 och 90 beroende tailservo, hs, mekanisk gain osv. Bara att testa dig fram.

Angående motortemp så blir den väldigt låg om den går fett vilket den gör på fabriksinställningar.
    Känns riktigt gött att ha fått den i luften efter mycket testande på marken för att hitta ev fel i förtid.

Citat Ursprungligen postat av Kråkan Visa inlägg
    När du gasar till i film nummer 2 vid ca 0:12 låter det som den går riktigt snålt, där försvinner även mycket av röken .Vad kör du för typ av throttelkurva ?
    Ja kanske får prova ställa på den lite mer då, men 2,5 varv på båda styckena så borde den gå fett. Throttle kurva kör jag bara i bank 1 i uppspolningen och den har jag inte ändrat något på. bank 2 och 3 är GOV styrda på 1600rpm. med 30% gain eller vad standard setting var?

Filmen kan ju dock luras lite med röken då det verkar försvinna i molnen sen är ju kvaliteten överlag dålig.

Kan ju tillägga att sab clunken verkar grym sög tanken tom utan problem

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av Chrilleg Visa inlägg
    Känns riktigt gött att ha fått den i luften efter mycket testande på marken för att hitta ev fel i förtid.

Ja kanske får prova ställa på den lite mer då, men 2,5 varv på båda styckena så borde den gå fett. Throttle kurva kör jag bara i bank 1 i uppspolningen och den har jag inte ändrat något på. bank 2 och 3 är GOV styrda på 1600rpm. med 30% gain eller vad standard setting var?

Filmen kan ju dock luras lite med röken då det verkar försvinna i molnen sen är ju kvaliteten överlag dålig.

Kan ju tillägga att sab clunken verkar grym sög tanken tom utan problem
    Jo röken kan vara en sak, men ljudet låter typiskt som att den går för snålt just när du ger pitch, när du hovrar ser det fett och fint ut. Jag tänkte så att inte du hade en kurva som låser gasen vid typ 50% då går den supersnålt om man ger pitch
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Jo röken kan vara en sak, men ljudet låter typiskt som att den går för snålt just när du ger pitch, när du hovrar ser det fett och fint ut. Jag tänkte så att inte du hade en kurva som låser gasen vid typ 50% då går den supersnålt om man ger pitch
    Kollade igenom du har rätt, låter faktiskt som den går snålt just där. Nä kurvan är inte låst vid någon % vad jag vet, Har inte grottat mig så mycket i vbarens Ngov inställningar än, om det kan ha med det att göra. Princip alla inställningar är standard.

Reg.datum
    May 2017
    Kollade igenom du har rätt, låter faktiskt som den går snålt just där. Nä kurvan är inte låst vid någon % vad jag vet, Har inte grottat mig så mycket i vbarens Ngov inställningar än, om det kan ha med det att göra. Princip alla inställningar är standard.
    Kanske bara blurrar för att den går så fett, har själv precis skaffat 96 motorn och vilken power de e jämfört med de OS motorer jag haft. Du kommer bli nöjd me den. . Jag kunde inte ens hovra min på 2.5 den fick inte upp nåt varv bara sprutade soppa ur pipan hehe, men jag kör iofs på 25% nu.
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Kanske bara blurrar för att den går så fett, har själv precis skaffat 96 motorn och vilken power de e jämfört med de OS motorer jag haft. Du kommer bli nöjd me den. . Jag kunde inte ens hovra min på 2.5 den fick inte upp nåt varv bara sprutade soppa ur pipan hehe, men jag kör iofs på 25% nu.
    Ja för nålarna står på 2,5. hover nålen aningen fetare 2,6 typ. men får hålla ett öga på hur den beter sig ska öka till 1700rpm idag var tanken. Det låter ju super! ja den känns väldigt pigg än fast jag bara strosat omkring på låga varv.

Var det ys96an som bluddra ? jag kör med rapicon 20%.

Ska börja belasta motorn mer nu också antar det är bra att landa och låta den ticka på tomgången en stund mellan gångerna? typ intervaller
    Senast redigerat av Chrilleg den 2018-05-25 klockan 20:33.

Reg.datum
    May 2017
    Ja för nålarna står på 2,5. hover nålen aningen fetare 2,6 typ. men får hålla ett öga på hur den beter sig ska öka till 1700rpm idag var tanken. Det låter ju super! ja den känns väldigt pigg än fast jag bara strosat omkring på låga varv.

Var det ys96an som bluddra ? jag kör med rapicon 20%.

Ska börja belasta motorn mer nu också antar det är bra att landa och låta den ticka på tomgången en stund mellan gångerna? typ intervaller
    Jag vet att det ska finnas en film där tareq förklarar hur han kör in just den motorn. Jag hovrade min fett typ 2tankar, sen 2 tankar där jag gav den lite pitch, sen lite mer pitch efter nån tank och då märktes det direkt när ringen hade körts in. Motorn gick mycket fetare och tempen gick ner.
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Jag vet att det ska finnas en film där tareq förklarar hur han kör in just den motorn. Jag hovrade min fett typ 2tankar, sen 2 tankar där jag gav den lite pitch, sen lite mer pitch efter nån tank och då märktes det direkt när ringen hade körts in. Motorn gick mycket fetare och tempen gick ner.
    Tycks också ha sett den, men det enda jag kommer ihåg var nål inställningarna. Ja ungefär så har jag gjort men jag körde tomgång typ 1 tank för att ställa in nålarna dra åt bultar och kolla igenom noggrant. sen hovrade jag också 2 tankar sen började jag flyga runt lite försiktigt typ 2 tankar. När jag var ute idag blev det ungefär 6 tankar minst, ökade varven till ca 1780rpm samt nålen blev sänkt till 2,25 successivt. sista flighten kunde jag inte hålla mig från att prova tic tocs och nån piroflip

Har aldrig haft en nitro förut så kommer nog aldrig märka när den körts in, men märkte faktiskt av det du säger att motorn har börjat gå fetare, den ryker mer nu men det kanske är placebo hehe. dock varit dålig på att kolla på tempen under själva flygningen.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Märkte att batteriet är krokigt, fattar inte hur de gått till, något att oroa sig över?

IMG_20180608_154145.jpgIMG_20180608_154232.jpg

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •