T-Shirt Banner
Sidan 11 av 12 FörstaFörsta ... 9101112 SistaSista
Resultat 101 till 110 av 118

Ämne: Align Trex 700XN bygge

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Så länge IR inte sticker i väg eller att batteriet blir varmare än normalt. Så är det bara att köra på. Den lär ju säcka i hop snabbare än ett rakt batteri. Men tills den börjar ge efter så är det nog inga problem. Ha bara extra koll på det vid laddning och användning

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Har huvudackar som fått sig en smäll o är krokiga som fungerar lika bra som de raka. Fast då har jag en backup guard om nåt skulle hända så det ger lite peace-of-mind. Om det är en rx ack för servo etc utan backup skulle jag nog vara extra uppmärksam.

Som sagt, håll koll på volt och IR per cell så kan du säkerligen ha det ett tag till.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Okej perfekt får hålla extra koll på lipot, allting ser då normalt ut än så länge!

Det som jag inte förstår hur man får goven schysst. Har sänkt gain till 25 annars pendlar rpm mycket upp å ner vid hovring samt följer stjärten med ( vaggar fram tillbaka med den ojämna gången).
    den vill nästan dö vid aggressivare pitchpumps samt snabba tic tocs.

Förra gången jag flög hadde jag inte denna ojämna gång. Och de är just hovring som man märker det.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Såg tråden varit låst skumt.
    Men iaf den har snart slurkat i sig 12 liter soppa, allting verkar som nytt mekaniskt än så länge bara att torka av efter flygningarna å en skvätt fett på dreven och polera pipan

Det som jag har problem med är hur man ska ställa in goven har provat allt mellan 25-60 i gain men motorn går som upp och ner i varv hela tiden vilket gör att svansen också följer med och vaggar fram och tillbaka sakta. när jag körde in den fanns ju inte dessa problem dock var det på lägre varv(1600/1700rpm) (nu ligger jag på 1860/1940rpm) Vart ska jag börja? har fixat så tail mekanismen går lätt och fint men gjorde ingen skillnad.

Fick också något larm när jag binda "Neo IMU Sensor Fail" men allting verkade funka så flög ändå, fick bort problemet när jag uppdaterade neon senare.

Har dock gått ner på nålarna ligger på runt 2 på båda kan nog gå ner mer då den verkar bli piggare. samt tempen låg runt 64grader med 23grader utetemp.

Reg.datum
    Feb 2012
    Blog Entries
    5
    Om den jagar o ryket mycket. Så är det bara att börja nåla in. temp bör vara mellan 85-100 grader du kör antagligen för fet bränslemängd

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Precis så gjorde min när den gick för fett på midrange. Varvet gick fram och tillbaka. Har fortfarande inte lärt mig nåla YS96an till fullo. Tycker min har som bäst kraft när den har ca 80° vilket ju är ganska svalt. Helin är helt kladdig så det rinner om den efter bara en tank och tailen twitchar lite som dom brukar när den går för fett, men ändå har den hur mycket power som helst.
    Trex 600N DFC Trex 700N DFC
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Okej tackar får bö ja nåla in den mer har som inte vågat nåla för mycket men fett går den då alltså, den ryker som attan ibland ser man inte helin.

Ja min går alltså väldigt svalt då ser jag, men som du säger det finns riktigt mycket power än fast den går tokigt fet. Powern räcker gott till mig som den är nu men slukar rätt mycket soppa.
    Ska prova nåla mer nästa gång.

Har inte heller greppat nålningen , ska man börja med mid eller high? Det är olika på ys och os vet jag men inte 100%

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av Chrilleg Visa inlägg
    Okej tackar får bö ja nåla in den mer har som inte vågat nåla för mycket men fett går den då alltså, den ryker som attan ibland ser man inte helin.

Ja min går alltså väldigt svalt då ser jag, men som du säger det finns riktigt mycket power än fast den går tokigt fet. Powern räcker gott till mig som den är nu men slukar rätt mycket soppa.
    Ska prova nåla mer nästa gång.

Har inte heller greppat nålningen , ska man börja med mid eller high? Det är olika på ys och os vet jag men inte 100%
    Vad jag märkt som skiljer mot OS är att MID är huvudnålen på denna, den påverkar hela registret på OS är High nålen huvudnål. Vad jag tycker är lite märkligt är att den kan ha så mycket power när helin är genomdränkt av olja efter bara en tank. Hade velat justera min något bättre för att undvika vibbar och att få tailen att stå helt still vid hovring. Har testat att nåla in Mid mer men tycker jag fick sämre power. High nålen verkar dock endast påverka vid fullgas och verkar inte alls påverka Mid, kan dock ha fel. Nålar man in high för mycket påverkas dock tempen kraftigt vid hårdare flygning. Min temp ligger på bara 80-85°. Nån som kan YS riktigt bra kanske kan flika in med nåt ? . Om jag inte minns fel så flyger väl tex Helge med YS ?

Ps min Mid står några få klick under 2 varv, high 2 varv på 25% nitro. Kollar man tareqs video verkar detta väldigt fett då han tex säger att Mid på 1.75 är ett bra utgångsläge på 30% nitro
    Senast redigerat av Kråkan den 2018-07-02 klockan 16:19.
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Reg.datum
    Feb 2012
    Blog Entries
    5
    Manualen säger 1.75 på mid och 1.25 på full det var där jag började för att sedan nåla in lite. Jag kan vid tillfälle kolla vad jag har på min motor. Den går rent och har kraft i massor. Denna video förklarar hur man ställer in korrekt blandning

Reg.datum
    May 2017
    Har kollat den videon många ggr. Så nålar jag min os. Men tycker dom e rätt olika, handlar väl bara om att lära känna motorn bättre. Har flygit rätt mycke me min os55 på 600an så YS blir lite ovant :P .
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •