T-Shirt Banner
Sidan 12 av 13 FörstaFörsta ... 210111213 SistaSista
Resultat 111 till 120 av 127

Ämne: Align Trex 700XN bygge

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    och video 3 för fintuning. det skiljer en hel del mellan OS och YS på nålning. os är mera förlåtande och är lättare att ställa in.
    YS vill ha rätt inställning innan den morrar fint.
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Okej tackar för era svar, ska studera mer så man är redo när man far ut. får prova justera mid till att börja med och se vad som händer, sist rörde jag bara high och den gick bättre. Tror high var 1,8-1,85 eller nåt sånt.
    Från 2 varv till 1,75 är det cirka 8 click så har mycket att justera på mid.

Men bor typ 215m över havet så egentligen borde den ska ha mycket soppa eller mer iaf. Men sen kör jag bara 20%nitro så den borde vilja ha mindre sås. Provar att köra rekommenderade inställningar och utgår därifrån.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Satte dit några lynx detaljer, ska nog vara lättare att se nålarna nu.
    450n fick också en makeover
    IMG_20180706_170204.jpgIMG_20180706_171212.jpg

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Snyggt !. Hittade en film när kenny ko testar denna motorn i 700N.

Trex 600N DFC Trex 700N DFC
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Reg.datum
    May 2017
    En till
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Kenny kan sin grejj riktigt trevligt att kolla på, motorn spinner på fint! det finns krut att hämta i dessa motorer iaf.

For ut lite spontant ikväll och skulle prova nåla in den, blåste rätt mycket mer än vad jag är van att flyga i. Men när jag började nåla ner den 1,75 på high och nåt liknande på mid så fick jag upp tempen strax över 72c dock under motorn var det inte alls så varmt halv varm kaffekopp som inte går dricka. Början på 4de flighten så tappade jag en magnet eller om det var slutet under 3dje så tokvarvade, blev att packa ihop precis när man börjat få den att gå bra. Men iaf den jagar inte på varven längre (inge tail wag heller) går göra snabba tic tocs utan att den boggar. Klart bättre !

Hade limmat magneten med epoxy, slipat hålet och rengjort. Har ni också problem med att dom kan lossna?

Reg.datum
    May 2017
    Har inte lyckats få nån magnet att lossna än. Slipar dock inget i hålen, rengör bara med tröd sen epoxy, brukar lägga väldigt ett tunnt lager epoxy ovanpå magneten med. Har båda mina nålar på ca 1.8 - 2 temp ca 85°. Där går de göra betydligt snabbare tic tocs än vad jag klarar av, känns som de e rätt anabb respons med 650 blad.
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    La lite epoxy ovanpå magneterna nu också hoppas det håller ihop, annars får jag skaffa fler magneter..

Okej då ligger vi ungefär lika på nålarna, dock tempen verkar det skilja om det är noga flyger dock kanske inte så hårt. ska prova hitta lean om jag vågar annars tycker jag den går bra för min skicklighet. jag spakar inte heller lika snabba tic tocs som han men.
    ja det såg ut som det var snabb respons där.

Reg.datum
    May 2017
    Någon update ? Hur går motorn nu ?
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Har inte hunnit med att flyga sen jag fick ihop det igen, blivit så mycket annat. Men har jag lite tur med vädret så ska de flygas I veckan hoppas jag.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •