T-Shirt Banner
Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 3111213
Resultat 121 till 128 av 128

Ämne: Align Trex 700XN bygge

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Tycker att tuningen skiljer mycket från os. Fick slå av min governor och justera nålarna med en V kurva. Även idle nålen hade rätt stor betydelse. Fick justera ut high till ca 2 och mid ner till kanske 1.6 då gick den klockrent. Inga tailtwitch eller overspeed. Och jäklar va mycket power :P även att den går en smula fett
    Trex 600N DFC Trex 700N DFC
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Okej härligt att den går gött! Ja idle nålen verkar följa med på något vänster justerar man så kan idle bli annorlunda. Ser ut som en bra nål inställning high ska ju vara något högre om jag inte minns fel.
    Har du kollat något på lagret hur det ser ut? Tänkte om det är något man ska sikta på att byta i förebyggande i vinter.

Reg.datum
    May 2017
    Har inte öppnat och komlat. Brukar byta lagren när jag märker att dom börjar blk dåliga. Antingen hör man ett "metalliskt" ljud vid tomgång, eller så brukar det märkas genom att tex tomgången blir ojämn eller liknande
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Okej ska öppna å kolla i vinter.

Var ute och flög idag, oxy 2an har tagit all tid rolig liten krabat och man behöver inte fara till fotbollsplanen.
    Körde med nålarna 2-2 tycker den går riktigt bra på dom inställningarna flyger nästan 6min. Fick upp tempen till 72c. dock svalt ute.
    Kör med 100agility 84 style 12.6 pitch måste få den lite responsivare på roll ratsen. Bara att öka agility då?

Dock märkte jag att det vill läka soppa där vevhus trycks slangen går in i tanken, den nippeln måste fixas inte helt rund.

Reg.datum
    May 2017
    Min hade inte ens hål genom nippeln. Försökte borra men den har läckt där iaf en gång efteråt. Kanske får byta tank. Ang agility, vilken fbl använder du ?
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Ny användare
    Reg.datum
    Jul 2018

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Ja det låter som kvaliteten på tankarna är lite kass.. har fixat lite nu får se hur det fungerar, dock håller den trycket bra.
    Kör med vbar neo, samt vcontrol.

Ny användare
    Reg.datum
    Jul 2018

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •