T-Shirt Banner
Sidan 8 av 13 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 127

Ämne: Align Trex 700XN bygge

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Se där, då vet man till nästa gång! Kan man köra 2 lager Utan att det påverkar negativt? Tänkte mest för att få upp Gyrot lite.

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av Chrilleg Visa inlägg
    Se där, då vet man till nästa gång! Kan man köra 2 lager Utan att det påverkar negativt? Tänkte mest för att få upp Gyrot lite.
    Var det min 700 skulle jag testa med ett lager först.

Det där med gyrotejp finns det många åsikter om, men själv har jag testat en hel del och delar gärna min erfarenhet. Man vill ju helst vill få gyrot att sitta så tajt mot helin som möjligt, men samtidigt ska gyrot plocka upp så lite vibrationer som möjligt. Biltemas tejp är bra att fästa saker med, använder det själv, men jag skulle inte sätta mitt gyro med det.

Problemet enligt min uppfattning med gyromontering och tejp är att när man testar om fungerar så gör man ofta det under kontrollerade former, slamrar runt lite sätter PID och allt fungerar bra, man kollar vibbar och testar rescue och allt ser topp ut. Sen gör man en hård funnel, pitchar fel och det skiter sig fullständigt. På väg mot marken är det rescue=paniskt full cyclic + pitch som styrs av gyrot och inte av pilotens spakning - nu är det helt andra vibbar in i gyrot. Resultatet kan tex vara att rescue inte fungerar och helin går på tvären istället för rakt upp. Sen gnäller man på dåligt gyro eller nåt. Har lagat några helisar av det skälet innan jag drog den slutsatsen.

Varje heli också har sin vibrations-ton och varje pilot spakar olika och PID settings har också betydelse. Har du tex mjuka stopp med hög D-gain så ökar det också gyrots känslighet för vibrationer (det är bla därför vissa enklare gyron inte erbjuder den parametern). Nåväl, ny rykande heli - ett lager av Futabas tejp som du redan beställt är mitt förslag.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Okej det var mycket information det tackar jag för. Då kör jag på en kudde å se vad som händer, förhoppningsvis lär den flyga som ett spjut!

Någon som vet ett bra tätning till pipan som man kan köpa på en mack eller liknande Mekonomen ? Finns inget biltema här. Annars har jag loctites epoxy lim, men tål det verkligen temperaturen?

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Denna änvänds av många även mig. Håller tätt länge http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bi...ur-2000036107/

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    5minuters epoxy är svinbra att limma dit dämparen med.
    Den lossnar inte så lätt heller vilket annars brukar vara ett problem.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Okej hittade packningar som jag monterat nu om det inte funkar får jag prova era lösningar!

En annan sak jag tänkte på, gummi grommets som sitter på cyclic servosarna ska man dra dom tills det tar stopp i själva mässing bussningen ? aldrig använt sånt förut. gummit kläms ju åt rätt mycket men vill ju inte ha det löst heller då skruvarna går in knappt 3-4mm isf.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Fick igång helin idag, dock läckte den soppa genom blind pluggen i mitten, hoppas den sväller ut sig. Vart rätt söligt.

Flög bort en magnet som jag glömt å limma, ingen som har över?

Vet inte om den gick för fett men stannade några gånger, sen blev det typ ånglås fick ta ut glöd pluggen. Annars verkar den vara redo för att flygas

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ska kika tror jag har.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Oct 2011
    Hittat pm adress vart det ska

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Okej schysst!