T-Shirt Banner
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: pre-flight loggnings App?

Question pre-flight loggnings App?

Vi gör pre-flight kontroller på drönarna när vi flyger och skulle vilja ha en App där vi kan logga kontroller som vi gör i samband med flygningar. Vi är flera som kör samma drönare (Phantom till Sky Eye Innovation) med egna mobiler.
    Några idéer?

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Vet inte exakt vilka funktioner du eftersöker. Jag har en app som heter RC Flight and battery log. Man kan ha 2 modeller gratis. Du kan lägga in dina ackar i appen så loggas dom med, eller om man flyger nitro räknar den antal liter förbrukat osv. Sen ställer man själv in efter hur många flighter man ska byta tex dämpare eller belt. Man kan även logga krasher samt vilka reservdelar man har hemma osv
    Trex 600N DFC Trex 700N DFC
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Användare
    Reg.datum
    Sep 2014
    byt till jetisändare och kör med en "pre flight" lua app direkt i sändaren (?)

...edit. är det en DJI phantom går ju inte det förstås.
    Senast redigerat av David den 2018-02-26 klockan 14:19.

RC Flight passar inte men jag gillar att man kan ha bra koll på batterierna. Tack för tipset.
    Jag vill logga de kontroller som vi gör på drönarna (multicopter) innan flygning och hur flygningen gått samt GPS position, totala flygtiden och vem och vad. Tyvärr är det olika fabrikat på drönarna och DJI finns med i listan så det måste vara en oberoende App.

Äntligen tillbaka från Influensan.

Har hittat denna App från Franz Mille solutions.

Någon som har testat Appen?
    https://play.google.com/store/apps/d...iron.checklist

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •