T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Dela setups på beastX

Användare
    Reg.datum
    Feb 2018
    Lite dålig upplösning på din bild ser inte riktigt beast inställningarna

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk

Användare
    Reg.datum
    Feb 2018
    Hejsan!

Jag har lite problem med min stjärt. Efter vissa manövrar så börjar stjärten vagga fram och tillbaka relativt snabbt ändå. När detta händer slår jag ner till normalmode, dvs drar ner HS lite och då släpper det rätt fort.

Jag satt sedan hemma och testade lite olika gyrogain i radion men fick aldrig någon rätsida på det hela. Vad gör ni för gyro gain? Jag kör på 70% på samtliga flight modes.

Vad gör jag för fel?

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av jocken90 Visa inlägg
    Hejsan!

Jag har lite problem med min stjärt. Efter vissa manövrar så börjar stjärten vagga fram och tillbaka relativt snabbt ändå. När detta händer slår jag ner till normalmode, dvs drar ner HS lite och då släpper det rätt fort.

Jag satt sedan hemma och testade lite olika gyrogain i radion men fick aldrig någon rätsida på det hela. Vad gör ni för gyro gain? Jag kör på 70% på samtliga flight modes.

Vad gör jag för fel?
    Låt normal vara som du har det och dra ner gain något på de fligtmodes där du ökat headspeed. Börja med att minska typ 5 i taget tills det funkar och därifrån kan du sen finjustera.

Enklast är att göra snabba förbiflygningar och sänka/finjustera tills det inte uppstår igen.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •