T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Funderar på skaffa VControl

Aktiv användare runnjarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2013
    Citat Ursprungligen postat av Patrik B Visa inlägg
    Man kan visst behålla inställningarna när man byter sändarfabrikat, har själv gjort det med en NEO, kopplade in en vbar-mottagare och band den med min VBC har kvar inställningarna från föregående ägare och helin har fortfarande inte gått i backen.
    Om du menar byte mellan olika icke VBC så är jag medveten att det ända som behöver ändras är under Mottagarfliken. Har bytt hit o dit mellan min DX9 o min Multiplex SX16.
    Men frågan gällde ju när man går från ”vanlig sändare” till VBar Control.
    Har du gjort det och fått med dig övriga inställningar dvs swash gov servo tail och alla flyginställningar?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Apr 2017
    Vcontrol är riktigt simpelt går fort att komma i luften med en ny modell! Innan jag hade Vcontrol så körde jag mest på grundinställningar då jag inte hade möjlighet att ändra inställningar på fältet. men det går ju nu med Vcontrol!

Sen gick det relativt fort att lära sig gränssnittet väl genomtänkt tycker jag, När du kommer på hur det funkar kommer du nog inte drömma dig tillbaka.

Gamla VBC eller nya ja det är nog en smaksak

Reg.datum
    Apr 2013
    Citat Ursprungligen postat av Jockebanan Visa inlägg
    Min övergång från Futaba T14SG var busenkel och jag vet inte vad jag ska göra med den gamla radion med stenåldersmenyer.
    Det enda som jag upplevde knepigt var med uppdateringar av äldre Vbar, dvs ej NEOs, har för mig att man var tvungen att köra recovery och sedan den nya uppdateringen via det gamla gränssnittet men det kommer antagligen inte nya fw så ofta till dessa nu när allt är inkört.
    Med NEO så är det hur enkelt som helst.
    Visst vore det fränt med den nya VBC men nu när jag har den gamla så finns inte motivationen att köpa den nya, den gör ju inte att jag flyger bättre iaf...
    Förstår att du gjort vad jag överväger.
    Kan du dra dig till minnes om du, likt Helge k säger, fick göra om hela setup och trimning för varenda heli?
    Eller gick något att ”återvinna”?

Reg.datum
    Apr 2013
    Förresten, tror du inte att man flyger lite bättre med den nya VBC Touch? Jag känner alltid av att ju fränare grejor man har, desto ballare är det och då blir man glad och är man glad går ju allt bättre. Måste vara nåt psykologiskt, kanske som placeboeffekten, det där att man kan bli botad från nästan vad som helst med sockerpiller, bara man TROR att det är bra grejor

Aktiv användare
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av runnjarn Visa inlägg
    Om du menar byte mellan olika icke VBC så är jag medveten att det ända som behöver ändras är under Mottagarfliken. Har bytt hit o dit mellan min DX9 o min Multiplex SX16.
    Men frågan gällde ju när man går från ”vanlig sändare” till VBar Control.
    Har du gjort det och fått med dig övriga inställningar dvs swash gov servo tail och alla flyginställningar?
    Förra ägaren hade Spektrum och jag har inte ändrat något i inställningarna.

Reg.datum
    Apr 2013
    Fått svar från Mikado.
    Har man NEO så blir alla inställningar kvar som har med setup och tuning att göra.
    För äldre typer måste man göra om men det går att manuellt plocka och skriva över siffervärdena, ska ge samma funktion o trim.

Aktiv användare
    Reg.datum
    Jan 2016
    Citat Ursprungligen postat av runnjarn Visa inlägg
    Förresten, tror du inte att man flyger lite bättre med den nya VBC Touch? Jag känner alltid av att ju fränare grejor man har, desto ballare är det och då blir man glad och är man glad går ju allt bättre. Måste vara nåt psykologiskt, kanske som placeboeffekten, det där att man kan bli botad från nästan vad som helst med sockerpiller, bara man TROR att det är bra grejor
    Klart man flyger bättre med bättre grejer! Det är bara o köpa!!! Tänk så dåligt vi hade flugit om vi lagt all tid vi skruvat ihop ny helisar och testat servo, blad mm på att bara flyga!

/N

Reg.datum
    Apr 2013
    Exakt!
    Därför blir det härmed en VBC Touch för mig. Tjohoo!!

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    Det är på äldre vbar. Ej neo. Där man får uppdatera från ver 5.4 till 6.0 som den ränsade alla inställningar. Man var tvungen att gå upp till v6.0 för att mottagaren till vcontrol skulle fungera. Nu lade jag ingen tid på att spara gamla inställningar

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Forum-räv
    Reg.datum
    Jan 2012
    VBC kommer att bli din bästa investering i flyghobbyn, någonsin, jag lovar.
    Old Bastards Malmö

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •