T-Shirt Banner
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Trasig Spectrum DX6 - Vad gör man?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Feb 2014

Trasig Spectrum DX6 - Vad gör man?

Tjena!

En kompis till mig köpte en Spectrum DX6 ny för drygt ett och ett havlt år sedan.
    Den är inte mycket använd och välvårdad men efter att sändaren stått under en tid med urtömda batterier så har den förlorat förmågan att binda med mottagare. Jag (som själv flyger Futaba) har gjort jag kunnat komma på. Inklusive uppdateringar av radion, försök till fabrikåterställning och diverse men utan några resultat.

Min fråga är därför:

Vad gör man?
    Vänder man sig till firman man köpte radion av eller kontaktar man Horizon direkt för support och reparation?

Kvitton och dyl finns kvar.

Tacksam för svar och tips.

Mvh
    Pontus

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Citat Ursprungligen postat av Robokopf Visa inlägg
    Tjena!

En kompis till mig köpte en Spectrum DX6 ny för drygt ett och ett havlt år sedan.
    Den är inte mycket använd och välvårdad men efter att sändaren stått under en tid med urtömda batterier så har den förlorat förmågan att binda med mottagare. Jag (som själv flyger Futaba) har gjort jag kunnat komma på. Inklusive uppdateringar av radion, försök till fabrikåterställning och diverse men utan några resultat.

Min fråga är därför:

Vad gör man?
    Vänder man sig till firman man köpte radion av eller kontaktar man Horizon direkt för support och reparation?

Kvitton och dyl finns kvar.

Tacksam för svar och tips.

Mvh
    Pontus
    Jag gjorde en RMA hos Horizon i Tyskland, när min DX9 krånglade. Skickade den dit och fick (en ny i) retur på 10 dagar. Skulle kolla deras hemsida vad som gäller o var du ska vända dig idag men det gällde för 18mån sedan.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •