T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Logo 550 -- huvuddrev och ljud?

Aktiv användare
    Reg.datum
    Sep 2013
    Vilket sammanträffande... Jag kom precis från garaget och där såg jag att motorpinjongen åkte upp och ner på motoraxeln när jag lossat på den och snurrade på huvuddrevet, så någonting är snett.

Drevet verkar också vara aningen ovalt så kanske idé att testa med ett annat.
    Mikado Logo 550 o Robbe Bell UH-1D

Forum-räv heliflygs avatar
    Reg.datum
    Jun 2012
    Citat Ursprungligen postat av tsv Visa inlägg
    Vilket sammanträffande... Jag kom precis från garaget och där såg jag att motorpinjongen åkte upp och ner på motoraxeln när jag lossat på den och snurrade på huvuddrevet, så någonting är snett.

Drevet verkar också vara aningen ovalt så kanske idé att testa med ett annat.
    Hundra % runt är svårt att tillverka. En aning ovalt. Så, det ska man alltid tänka på när man mäter mot pinionen att ha drevet där det är bredast. Kolla så att det inte ligger något i vägen mellan plattan och huvuddrevet angående att det åker upp och neråt.
    Logo 600SX NEO, Logo 500 NEO, Logo 480 Xxtreme NEO, GAUI X3 Mini Vbar, Vbar Control

Heli-galen nkmas avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Citat Ursprungligen postat av heliflyg Visa inlägg
    Jag antar att du har koll på att huvuddrevet inte wobblar. En udds grad plast emellan när du skruvar fast plattan som sitter på envägslagret på huvuddrevet, och huvuddrevet åker upp och ner när du snurrar. Jag har även haft ett skevt envägslager och fått det fenomenet. Då snackar vi oljud.
    Det där har jag sett några gånger. Drevet wobblar, skruvar loss det från drevhållaren, skär bort utstickande plast intill hålen i plasten och skruvar ihop igen och wobblet är borta.

/Bo
    NKMA -
    Ner Kommer Man Alltid...
    380, 450, 500, 520, 550, 600 & 700. Align, HK, Mikado & XLPower. Mest sport & 450.

Aktiv användare Jockebanans avatar
    Reg.datum
    Oct 2013
    Alporchinhos, Algarve .....................Portugal
    Jag hade ett högt tjutande ljud på min Logo600se och det försvann efter byte av pinjongen som visade sig vara sliten trots att den såg bra ut, bytte först huvuddrevet utan förbättring sedan pinjongen, då blev den bra mycket tystare.
    Var tvungen att ta kort på den och förstora upp för att se att den hade urgröpningar på kuggarna.

Skickat från min Mate 9 via Tapatalk
    Mikado LOGO600SE VBar NEO, SAB Goblin500 VBar NEO, 2xLynx Heli OXY3-285 VBar NEO, Lynx Heli OXY2 FE190 VBar NEO, Lumenier QAV210 CHARPU, Mikado VBC, Futaba T14SG, två Revo PL8-laddare och ett gäng flygplan

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •