T-Shirt Banner
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: redigerat inlägg med ....

Aktiv användare skyffels avatar
    Reg.datum
    Aug 2013
    Problemet löstes inte, tråden gick till att istället handla om tracking av någon anledning. I kombination med alla andra problem som den maskinen har så tröttnade jag helt enkelt. Håller inte på med detta för att söka efter och fixa problem som inte ska finnas där alls.

Anledningen till att man byter ut innehållet till "..." och dylikt är helt enkelt för att man vill dölja det ursprungliga innehållet, som en ersättning för att man inte kan radera tråden.

Citat Ursprungligen postat av togi Visa inlägg
    Efter lite felsökning så upptäckte jag att det var inte alls swashen som glappade, utan att den lilla armen som går ut från bladgreppet som under last kunde röra sig nån millimeter upp och ner. Det visade sig att på ena bladgreppet så fanns det lite glapp i "nyckelhålet" som ska hålla den i rätt riktning, och det har antagligen utvidgats över tiden.
    Hur ser/vet du att det glappar när det är åtdraget?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Även om alla inte ger svar på tal direkt så kan en diskussion leda till ett svar i slutänden. Speciellt intressanta sådana, jag iaf lär mig av att läsa hur folk gör och tipsar, fast det kanske inte 100% löser frågan i tråden. Kanske frågan var otydlig eftersom jag var en av dem som skrev om trackingen, minns ej. Släng grejerna och köp nytt?

Jag landade "hårt" en gång och efter det så var nåt snett i huvudet. För alla stag var rätt längd, bladen visade noll grader men vid 10 grader så visade det andra bladet mindre. Osymmetriskt. Bytte ut ett drös delar men felet var kvar, sen hittade jag en del som var 0,1 mm sned åt ena hållet och 0,55 åt andra (minns inte vad det var, men jag har tydligen antecknat måtten).

EDIT: Jag mäter staglängden på metalldelens synliga del på staget som ett flummigt utgångsläge, det är ju inte direkt exakta mått man ska räkna med där då plasten kan variera nån del av en mm. Sen ser jag till att tex motstående/par av stag har exakt samma längd från innerkant till innerkant på kullinkshålen. Då blev det lika.
    Senast redigerat av Ålänning den 2018-04-22 klockan 19:22. Anledning: Komplettering...

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    Citat Ursprungligen postat av skyffel Visa inlägg
    Jag märkte det framförallt på att trackingen ändrades i luften, men det var även så att när servon var på så gick det att rucka på armen en aning ifall man greppade bladet med handen och vred.
    Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // Gaui X7 // Soxos 600 // Goblin Urukay
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Aktiv användare arves avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Citat Ursprungligen postat av skyffel Visa inlägg

Hej dina turnbuckles , är det Sab H0346? Funkar bra med vanlig kulhandske?
    TDR -- Protos Max Evo 800 -- Logo 690 -- NEO/ VBC

Betrakta inte helin som leksak, utom när den crashar----> gör bekymren mindre!

Forum-räv desmos avatar
    Reg.datum
    Oct 2014
    Jag har inte flygit särskilt länge. Men jag har lärt mig massor. Det mesta via forum som detta. Och nästan alltid när jag försöker lösa ett problem, oavsett om det är mekanik, elektronik eller setup kommer lösningen oftast från gamla trådar som ger vägledning och tips in till en lösning. Och ibland hittar man även information till att förebygga ett potentiellt problem som jag ännu inte insett, som tex i denna tråd. Och ofta kommer den sökningen via Google och kanske inte via forumet och rubriken i sig.

Att ersätta trådar med ... bara för att man inte fick ut 100% för egen del kan jag inte se något positivt med alls.
    OXY3 | Goblin 380, 500, 570, 700 | Logo 690 | Protos 700 | DX9, DS16

Aktiv användare skyffels avatar
    Reg.datum
    Aug 2013
    Citat Ursprungligen postat av arve Visa inlägg
    Hej dina turnbuckles , är det Sab H0346? Funkar bra med vanlig kulhandske?
    Det är H0170-S. De som följer med är för 5mm kulor, msh har 4.5mm.
    Originalen går att skruva på men jag bytte till 5mm-kulor.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •