T-Shirt Banner
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Vbar Control Touch

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Tomas Visa inlägg
    Går det inte programmera rullhjulen att använda som trimmar?
    Gyro måste upgradera till pro för att kunna göra det

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    ** X7FZX3LX2G380L550SXV2
    VBAR CONTROL TOUCH - NeXt CGM**

Aktiv användare runnjarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2013
    Verkar knasigt....VBasic har ju ingen Pro variant, inte ens gyrot är aktiverat.

Har nu provfluget min första heli. Hade en NEO i sig som jag uppgraderade till VLink genom att sätta dit antenner.
    Blev lite sur att behöva betal 49 EURO också för att aktivera mottagaren. Hade läst nånstans att det skulle vara gratis som en incentive om man köpt VBC?

I övrigt funka det hela bra och jag kunde fixa till en vertikal tail-wag på bara en ack då det nu var så lätt att skruva på paramuttrarna direkt i VBC. tjo!

Forum-räv vic2007s avatar
    Reg.datum
    Aug 2011

Det är dyrt leksak och man får vara rädd om.
    Köpte ipad screen protection hos araber 70kr

Klippte själv, inte perfekt men ok enligt mig.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    ** X7FZX3LX2G380L550SXV2
    VBAR CONTROL TOUCH - NeXt CGM**

Aktiv användare Jockebanans avatar
    Reg.datum
    Oct 2013
    Alporchinhos, Algarve .....................Portugal
    Citat Ursprungligen postat av runnjarn Visa inlägg
    Fått min osså.
    Bara testat med Vbasic än så länge o lekt lite med makroceller.
    Mycke av extraapparna som inte verkar funka. T ex bakgrundsbilder från Goblin o Henseleit.
    Kan bli klurigt att lära sig köra flygplan utan vanliga trimmar...
    I övrigt spännande koncept. Första VControl för mig så det är mycket från scratch för mig.
    Jag har flugit plan i flera år med VBC och det funkar i allmänhet bra, har Basic i ena och VBar mini i den andra, trimma funkar kanon med en switch och sedan flyger man rakt och justerar det som behövs med spakarna, slår sedan tillbaka switchen och man är klar. Har dock inte fått till höjd/sida mixningen, här har de missat hos Mikado, mixen som finns kan bara ge utslag åt ena eller andra hållet och inte som jag vill med up elevator med sida åt både höger och vänster, det går om man grottar med Macrocells men det har jag inte fått till. Detta gäller för Basic, med VBar mini så kan man låta gyrot ta hand om pitch vid sidutslag men flyger man utan gyro på den så blir det samma sak.
    Ibland har jag funderat på att gå tilbaka till min Futaba T14SG men den känns så omodern i jämförelse... Dock så kan man ju sätt mixern som den ska vara och även ha olika värden på tex höger och vänster.
    Man kanske inte kan få allt??

Skickat från min Mate 9 via Tapatalk
    Mikado LOGO600SE VBar NEO, SAB Goblin500 VBar NEO, 2xLynx Heli OXY3-285 VBar NEO, Lynx Heli OXY2 FE190 VBar NEO, Lumenier QAV210 CHARPU, Mikado VBC, Futaba T14SG, två Revo PL8-laddare och ett gäng flygplan

Reg.datum
    Apr 2013
    Uhh, sida till höjd mix med V-kurva är ju essentiellt, det måste man ju ha!
    Dvs vilket håll man än drar sida så får man en aning höjdroder (eller i sällsynta fall dyk).
    Är väl bara att använda makrocell Kurva med input Sida, göra en V-kurva o sen ta utsignal från den o stoppa in i en Mixer cell?
    Funkar inte det så känner jag mig lurad...

Aktiv användare Jockebanans avatar
    Reg.datum
    Oct 2013
    Alporchinhos, Algarve .....................Portugal
    Citat Ursprungligen postat av runnjarn Visa inlägg
    Uhh, sida till höjd mix med V-kurva är ju essentiellt, det måste man ju ha!
    Dvs vilket håll man än drar sida så får man en aning höjdroder (eller i sällsynta fall dyk).
    Är väl bara att använda makrocell Kurva med input Sida, göra en V-kurva o sen ta utsignal från den o stoppa in i en Mixer cell?
    Funkar inte det så känner jag mig lurad...
    Håller med, det borde vara enklare och varför de har lagt in en sida/höjd mixer som bara kör åt ett håll förstår jag inte alls, kanske blir så när helinördar ska fixa till en version för plan också

Givetvis funkar det via Macrocells men jag har inte lyckats få till det, tycker att tröskel är för hög men har man väl förstått hur programmeraren tänkte så rullar det nog på bra sedan.

Som det är nu så duger den inte till tex F3A där man vill trimma på alla möjliga olika sätt men via Macrocells så borde det nog gå att få till.

Skickat från min Mate 9 via Tapatalk
    Mikado LOGO600SE VBar NEO, SAB Goblin500 VBar NEO, 2xLynx Heli OXY3-285 VBar NEO, Lynx Heli OXY2 FE190 VBar NEO, Lumenier QAV210 CHARPU, Mikado VBC, Futaba T14SG, två Revo PL8-laddare och ett gäng flygplan

Reg.datum
    Apr 2013
    Har läst på och sett allt jag kommit över gällande makroceller. Känner mig övertygad att man kan lösa i princip vad som helst. Bara en sån sak att telemtrivärden kan användas som input/villkor öppnar oanade möjligheter!
    Om jag fattat det rätt så kan med hjälp av Sensor Hub också ta in diverse signaler från brytare, potar etc och då kan man skapa händelsestyrda sekvenser, t ex givare på landställsluckor, fläktar som startar vid viss temperatur mm.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •