T-Shirt Banner
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: 650 black nitro

Aktiv användare Kråkans avatar
    Reg.datum
    May 2017
    Fick min one way pulley upgrade igår. Har inte hunnit testa den ännu. Tyvär så passar inte belt tensioner efter upgrade . Verkar som man får köpa en ny belt tensioner
    Trex 600N DFC Trex 700N DFC
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Reg.datum
    May 2017
    Redo för Habo. Bara testa nya oneway pulley upgrade idag. Hoppas denna håller längre än första utgåvan.

20180513_151955.jpg
    20180513_152010.jpg
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Forum-räv helge ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Hometown på engelska. Hemmesta på god svenska
    Blog Entries
    5
    skickade dom inte med bältes läges spännaren. Eller är det bara att flytta remhjulet på undersidan av armen

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
    Sir Kraschalot. Team pilot för Rubin RC www.rubinrc.se

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av helge k Visa inlägg
    skickade dom inte med bältes läges spännaren. Eller är det bara att flytta remhjulet på undersidan av armen

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
    Enligt manualen ska de va en kortare axen, provade att bara vända den men det funkade inte. Frågan är om den behövs ? Med tanke på att det bara sitter spännare på en sida känns det mer som att den funkar som en indikering för att få rätt spänn på belten ? . Testade att autorotera med den igår det funkade faktiskt över förväntan men var lite smånervöst, tycker annars att de känns som de e rätt mycket motstånd i drivningen jämfört med tex align där man inte använder remmar.
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Forum-räv
    Reg.datum
    Mar 2015
    "Spännaren" är faktiskt inte till för att spänna remmen, det är som du säger bara en indikator för att du ska se hur hårt du har spänt den. Vissa teampiloter som flyger hårt har jag hört att de monterar den inte ens utan de spänner bara så hårt de kan utan att vara överdrivet våldsamma.
    Logo 700 / 600 SX v2 / 550 // Protos Max v2 / 380 // Gaui X7 / Gaui X3
    VBar Control och Spektrum DX7 g2

Reg.datum
    May 2017
    Citat Ursprungligen postat av togi Visa inlägg
    "Spännaren" är faktiskt inte till för att spänna remmen, det är som du säger bara en indikator för att du ska se hur hårt du har spänt den. Vissa teampiloter som flyger hårt har jag hört att de monterar den inte ens utan de spänner bara så hårt de kan utan att vara överdrivet våldsamma.
    Ungefär så gjorde jag nu. För att få bältesspännaren att hamna rätt som i manualen krävdes nästan våld. Kollade på min 700 och på den sitter en tunnare fjäder så spände ungefär lika på nitron
    Goblin 700
    T-Rex 470LM

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •